fredag 28 augusti 2009

Nya tag

Tack för era kommentarer, alltid bra med feedback på det man skriver. Ibland rör man till det för sig själv och vet inte riktigt själv vad man skrivit trots att det i huvudet är solklart. Sen tycker jag det är intressant att få se saker från "andra" håll. Vi alla kan lära oss något nytt ibland. Det är viktigt att inte ta på sig sina skygglappar och säga "jag säger aldrig fel eller har fel". Det tror jag vi alla gör någon gång.

Så vi är på det klara:) Jag önskar INGA oskyldiga i fängelse, där det hänt kan jag bara beklaga.
Jag önskar däremot att de skyldiga sätts där.
Det kan gälla föräldrar som misshandlar sina barn, de kan röra sig om våldtäkt där gärningsmannen kan vara både en kvinna eller man. Jag gör ingen skillnad på övergreppen om det gäller kön, sexualitet. Det är hemskt vare sig vem man är,vem man möter och hur det fullbordas.

Kommer i helgen ha fullt upp med flytt, hoppas ni har överseende med att jag kanske inte skriver i morgon. Lådor ska packas upp, barnen ska stimuleras, ha mat och ni vet hur det är. Ska bli så spännande när barnen ser sina nya fina rum, gjorda precis efter deras önskemål. Då värms mammahjärtat.

Min kära syster är hemma nu, ny medicin, denna gång får det vara den rätta. Hon sa till mig, det är ingen fara jag dör inte, plågorna får jag stå ut med. Jo det gäller att se det bra i svåra stunder, att hon överlever. Men det är hemskt att se hennes skov resten av livet där hon kvider och bara ligger.

Igår när jag läste för Ella, läste jag om en sköldpadda:) Den sista meningen tar jag åt mig och MÅSTE leva efter.
"Det är bättre att vara glad för det man har, än att vara ledsen för det man inte har"
Smart sköldpaddebok det där:)

Idag skulle vi ätit middag hos min vän Helena m familj, tyvärr var vi tvungna att tacka nej på grund av att vi har så mycket saker och måste flytta två gånger, hm. Var en snäll tanke vännen, ses snart ändå.
Ska snart iväg med Ella och Nina och äta lunch, sista gången på ett tag. Får passa på när jag är kvar.

Nu dags att ringa ang dagisplats, varför strular det alltid och tar tid?
Ha en bra dag och ta hand om varandra!

Kram

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se