söndag 2 augusti 2009

Att bygga broar

Nya sidan till Novahuset är snart klar och redo att lanseras:) Det är mycket som väntar nu i höst, mycket arbete. Jag längtar och ser fram emot det. Två steg fram och ett bak (det är trots så det ser ut, ni vet politiker och kommunfolk går man inte alltid hand i hand med trots liknande visioner). Det är pengar det handlar om, som vanligt. Men just nu vägrar jag ge upp bara för att inkomsten inte är vad den borde. Detta är för viktigt för att strunta i. Jag ger det ännu några månader.

I morgon ska jag och Becka från Novahuset ha ett möte med Inka och Nadine. De ska också starta förening med inriktning föreläsningar. Vi hoppas på någon form av samarbete då vi arbetar med samma "problematik". I morgon får vi se hur vi känner för dem som personer, deras mål och tillväga gångssätt och planer. Vore kul om deras mål stämde med våra och vi trivs tillsammans så vi kan jobba ihop. Ju fler desto bättre. Man måste bygga broar och samverka i denna "bransch". Viktigt att hålla ihop och få stöd från olika håll. Alla har något och komma med, nya ögon och se på saker med och det är inspirerande med nya ideer.
Inka har jag redan mött och hon och jag klaffade direkt, kändes jätte bra. Hoppas mötet går bra i morgon.

Idag var vi på stranden och solade och badade, sedan en gå/joggingtur med underbara vännen Nina i det härliga kvällsvädret. Mina benhinnor och vader gör dock ont efter några meter. Vill att kroppen ska vänja sig NU men får vänta och vara realistisk. Blä! Kan ju inte det. Boring.....

Kram på er

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se