tisdag 11 augusti 2009

Nu härjar mord/mordförsök..

Det är läskigt, det är sorgligt och hemskt. På senaste tiden har det varit mycket tragiska våldsdåd, för att bara nämna två, mordet på den unga mamman i linköping och svartsjukedramat som ledde till mordet på 15 åriga Therese.

Nu de senaste dagarna har nyheterna kretsat runt mord/mordförsök på unga tjejer. Så tragiskt när någon tycker sig ha rätten att avsluta en annans liv. Så tragiskt för alla inblandade....
Blir det vanligare eller läser jag bara mer tidningar och nyheter nu?

Tankarna går till familjerna.

-Den 17 åriga flicka från Borås som varit på fest och som fick skjuts hem av "vän". Samma vän är nu häktad för mord.
-Den 15 åriga flickan från Tyresö som blev attackerad av en ung man med kniv. (Flickan klarade sig och mannen gick självmant till polisen)
-Den unga tjej i Skåne som mördades intill familjens hus, hennes bror sitter nu anhållen.

Jag skulle kunna göra listan längre men detta räcker gott och väl. Vill inte veta mer....
Kan inte sluta och tänka på och undra hur det kan bli så fel. Vad kan man göra? Vad ska man göra? När kan man se varningssignalerna på dessa unga gärningsmän?

Just nu regnar det, just typiskt när detta ämne kom upp i huvudet.

Annars har jag en mycket bra dag, så glad över flytt. Mycket att göra bara, många samtal, papper som ska fyllas i och kartonger som ska packas.
Alma börjar i skolan på mån, min stora tjej. Helt otroligt vad tiden springer iväg:) Det blir spännande, undra vem som är mest nervös, hon eller jag?:)

Nu fortsätter jag med flytt och jobb med Novahuset:)
Ta hand om varandra....
Kram på er

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se