torsdag 13 augusti 2009

Lite nyheter jag fastnat för

Jag gör ännu ett nyhetsinlägg mitt bland flyttkartonger, stök, barn och jobb:)

I söndags trampade många cyklister från hela Sverige ett lopp, Ride of hope, till förmån för barncancerfonden. Den sista etappen leddes av nioåriga tjejen Henny Sundqvist som hade en hjärntumör men som nu friskförklarats. Vilken tjej och förebild, vi borde cykla allihopa nästa år, när det går till något bra som barncancerfonden.

På tal om träning läste jag idag i expressen om midnattsloppet i Göteborg och Stockholm där både enskilda och företag ställer upp. Det finns även lilla midnattsloppet för barn och ungdomar, där en del av anmälningsavgiften går till Ronald Mcdonald Barnfond, det gillar jag. Borde vara fler sådana "tillställningar" där en del går till välgörenhet. Tåls att tänka på, kanske kan hitta på nåt i framtiden:)

En annan nyhet som har fastnat är att Tele2 skickar kontantkort till sjuåringar, nu när de börjar första klass....Jag slipper nog reklamen då vi har skyddade uppgifter, lika bra det. Vad ska Alma med en mobil till, hon är alldeles för liten. Kanske i 4an eller 5an då egen hemmanyckel blir aktuellt. Vad tycker ni om detta?

Vi har precis ätit fiskgratäng och jag ska nu jobba lite. Jag och flickorna har varit på picknick i lekparken idag, sol och blå himmel. Plötsligt dök ETT mörkt moln upp och vi fick ta skydd under en stor ek. Där stod vi med varsin vagn (tjejerna hade så klart med sig sina dockor och dockvagnar).
Alltså ännu en mysig dag med ögonstenarna.

Kram Paulina

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Tyckte också det var lustigt med att få det hemskickat, men nu är jag såååå glad för det. Först fick Gabriel en gammal nokia så jag kunde ringa honom när han skulle komma hem på kvällen efter all lek med kompisarna. Nu är den utbytt mot en ny, men enkel nokia för 299 kr.Kram

Paulina sa...

Vad bra att du är nöjd vännen, det finns för och nackdelar med det mesta.
Känner nog att det blir lite fel med reklamen bara, alla föräldrar har inte råd och barn i den åldern har nog inte det där "pengabegreppet" och vill såklart ha.

Jag köper nog hellre själv när det är dags...:)
Lägger pengarna på gympaskor till mig istället så jag kan jaga henne när hon inte kommer hem:)

Kram P

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se