fredag 7 augusti 2009

Allt för barnen

Jag är en liten fegis ibland....men på grund av barnen trotsar jag mina rädslor. Tror det är bra. Att få svart på vitt att det inte var så farligt och att jag klarade det.
Jag är höjdrädd och förra året på Ölands djurpark trotsade jag min rädsla för höjder med parishjulet samt alla rutschkanor.
Likaså i Florida, i dessa underbara vattenland fanns ju otroligt många roliga, läskiga och "livsfarliga" vattenbanor. Man var ju bara tvungen och testa.
I förra veckan var det Gröna Lund och deras roliga åkturer. Barnen ville åka så ok.
Igår var jag på det igen, en vattenrutschkana vid stranden. Ella vill alltid åka och jag förlänger smärtsamt hennes vilja tills pappa kommer och de åker ihop. Igår hade jag inte mage att göra det....så upp på toppen, sätt lillan i knät och åk! Guuuud vad kul det var.

Så för barnens skull gör man mycket, inte bara de "vanliga" sakerna som älska dem och finnas där utan även de andra sakerna som att trotsa rädslor. Jag är glad och stolt över att jag gjorde det. Vet att jag inte hade gjort det utan dem....Det var ju inte så farligt men man har ju en tendens att skrämma upp sig och få de minsta sakerna att bli ENORMA.

Igår var det ännu en underbar, varm och solig dag. Det var kul att umgås med flickorna och bada som ett barn i vattnet. På eftermiddagen kom min fina vän Karin med sina tre gullungar. Det var kul att ses igen efter semestertider. De hade haft en underbar semester och jag blev lockad. Nästa gång går flyget till Nice, St Tropez och Cannes:)

Nu blir det glass med barnen och en helg fylld av roliga saker. Återkommer med mer information. Förbereder nu mötet med Novahuset på söndag, mycket att planera till hösten. Så spänd, nyfiken, sugen och glad över att vi är igång:)

Kram

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se