lördag 30 maj 2009

Våldtäkternas paradis

Jag läste i en tidning i tisdags att var tredje anmäld våldtäkt hos Citypolisen skedde på Östersjöfärjorna. Förvånad nej....
Tyvär är kryssningarna och utlandsresor ofta förknippat med mycket alkohol, alla känner "ingen känner mig och här kan jag göra vad jag vill". Många gånger spårar det nog ut. Det är synd, gillar både att åka utomlands och på färjor.
Nu för tiden blir det dock lite annorlunda val när man åker utomlands men en kryssning är alltid kul. Vänner, god mat och dricka, spa och massssa tjejsnack och dans. Men man ser ofta saker som har eller kommer spåra ur, många är dyngraka redan vid incheckningen.
Jag har också varit full på kryssningar. Har dock bara åkt på tre:) Två av de gångerna var jag i stadiet, inget händer mig och turligen gjorde det inte det men vem kunde veta?

Jag tycker inte man ska vara rädd hela tiden och visst måste man få festa till, men i bakhuvudet hoppas jag alla tänker att det faktiskt kan hända.
Senast jag åkte var för ett år sedan, vi hade avslutning i psykiatri utbildningen och klassen åkte. Jag märkte då att jag inte alls kände mig som 18 längre:) Hade gärna suttit vid ett bord och pratat hela kvällen sen lagt mig....booooooring!
Nån som känner igen sig?
Nu för tiden är jag inte ute så ofta, i stället för en plakatfylla på otten som förr i tiden föredrar jag (om jag nu ska ut)en kväll med tjejerna, mycket prat, kanske lite dans och sen hem skapligt. Inte bli utslängd när det slutar. Nu på sommaren är det underbart med nåt glas på en uteservering och bara prata....det ger mig massa energi och blir glad över att se vänner.
Jag är inte så tråkig som det kanske låter, tror jag är rätt bra på att slappna av och släppa loss....men inte som förr. Nåt har hänt och tror inte det vänder....eller blir jag en sån där "tant" på 50 som festar järnet i ungdomskläder där mannen ligger hemma och är för "tråkig" .Nopp tror inte det.
Ska bli kul och se:)

Idag blir det ingen fylla, blir lördagsgodis, cola och mys med barnen. Har idag varit ute i solen och njutit av den efterlängtade sommaren. UNDERBART! Alma var på bio med min syster och Ella va på skansen med farsgubben och gudfar Johan.
Jag passade då på att lära mig fixa nya hemsidan till Novahuset, blir jätte bra. Så kul, TACK Andreas. Säger till när den lanseras så får ni tycka till.
Ha en bra kväll och festa lugnt:)

Kram

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se