torsdag 28 maj 2009

Idag tänder vi ljus för Theo


För fem år sedan föddes en underbar liten pojke
För två år sedan blev han sjuk
För ett år sedan lämnade den lilla pojken jorden
Sen dess har livet inte varit sig likt för någon som kände honom, allra minst hans familj. Han lämnade ett stort tomrum efter sig men också mycket minnen och glädje.
Idag tänder vi ljus här hemma för en pojk som alltid var glad och var en riktig kämpe. Vi sörjer för den korta tid han fick med sin familj men gläds över de dagar de fick tillsammans, dagar av skratt, bus och lycka.
Jag är säker på att han cyklar i himlen någonstans i sin bajen tröja. Han ser ner på sin mamma och pappa och ler över att de är tillsammans igen och att han ska bli storebror. Alma vet med säkerhet att han får tårta när han fyller år, samt att om han önskar så är hans hår tillbaka (jag tror han vill se ut som pappa och är utan). Hon säger även att han är en ängel och brukar hälsa på sin familj, den tanken gillar jag och litar på till 100%.
Det är med tårar rinnande nerför kindena jag skriver detta, men hur orättvist det än är så är det så ser verkligenheten ut så. Det vi kan göra är att minnas honom. På det sätt lever han alltid vidare.
Jag hade äran att följa med när han skulle födas, vara barnvakt åt honom, Theo+familj var barnvakt till Alma.
Vi hade äran att få känna denna underbara pojke, TACK!
Vi väljer att minnas Theo så här












JAG TÄNDER ETT LJUS
-JAG VET INTE VAD JAG SK SÄGA
-JAG KAN INTE FÖRKLARA VAD JAG KÄNNER
LJUSET JAG TÄNDER ÄR
- NÅGOT JAG HAR
- NÅGOT AV MIG SJÄLV
- NÅGOT AV MIN TID
JAG LÄMNAR LÅGAN TÄND
-FÖR DINA NÄRA OCH KÄRA
-FÖR DET EVIGA OCH OBEGRIPLIGA
-FÖR DIG OCH DITT MINNE

Idag finns hela hans familj i mina tankar. Theo kommer aldrig vara långt borta, han lever i våra minnen och i våra hjärtan, så vi kan ta fram honom när vi vill och minnas honom som den fina pojk han var.
Stöd barncancerfonden i sitt arbete http://www.barncancerfonden.se/
Många kramar från min familj till din

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej Paulina!

Skulle ha svarat dig för länge sen, men jag har inte haft tid Förlåt....

Jätte kul att se dig också! Jag ska defenitivt följa din blogg. Du skriver verkligen bra och intressant.

Lilla Theo... Det är så hemskt. Han och Robin gick på samma dagis ett tag. Jag minns hon så väl, så söööt kille.

Ha det så bra!
Kram kram // Anna

Patrik sa...

Berör helt extremt..

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se