onsdag 27 maj 2009

Rädslan att åter va tvingad

Ett vanlig tandläkarbesök i morgon står på schemat, jag våndas, jag gråter, svettas och grips av dessa panikkänslor som en gång sköljde över mig. De "besök" vi var på, eller de saker jag var tvungen att göra. Den känslan, att inte få bestämma själv, att vara rädd för sitt liv, att skämmas och att tappa all kontroll är väl bekant med mig. Nu återkommer den i en annan skepnad men känslan är detsamma.....göra något jag inte vill.
Det kommer över mig som ett svart moln, rädslan om att ligga ner, göra något jag är otroligt rädd för, någon över mig med redskap jag förknippar med allt hemskt därute. Att inte ha kontroll....det är otäckt. Men jag ska gå i morgon, har en sådan värk att det har blivit tvunget...Har redan skjutit på det för länge nu.

I stället för att tänka på det, kopplar jag på öronen och hör barn leka utanför, mina barn och en vän. De ville äta ute idag, så dukade fint upp måltiden. Nu äter de glass:) De leker och är lyckliga...livet kunde vara värre. Idag hade A överraskningsfest på skolan, de klättrade, dansa, målade mm. Luktade korv om henne när hon kastade sig i min famn idag, en lortgris med nymålande byxor. Barn!
E fick jg hämta på dagis, lite febrig och hostig men följer storasysters lek därute...barn verkar kurera sig fort men får va hemma i morgon med och mysa med mig. Behöver en lugnade gullunge då så jag tänker på annat.

Det blir en lugn kväll hemma idag, jag går på tabletter pga värken så är rätt trött och känner mig inte alls pigg idag. Känner mig lite ledsen, mycket i huvudet idag antar jag.
Hörs i morgon
Kram P

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se