söndag 17 maj 2009

Söndags prat

Antar att många såg schlagern i går, vissa kanske till och med gjorde som den lille gutten ville. Mötte upp honom på flygplatsen i Oslo. Är nog en rejäl folkfest i Norge idag, både schlagervinnare och deras 17 Maj.

Själv har jag idag bara tagt det lugnt, samlat kraft för veckans måsten och andra händelser. Det var inte självvalt dock, då jag haft tandvärk och är livrädd för tandäkaren. Jag måste gå dit men fy. Får rysningar i hela kroppen. Brukar få lustgas så känns inget men ljudet, lukten och allt omkring är för mig skit otäckt. Suger i så mycket lustgas så jag blir väldigt pratglad, väldigt full kan man kalla det. Känns som jag flyger och det inte finns något att oroa sig för, just då är jag kaxig. Innan och efter är jag som en rädd kanin.
Ska väl ta tag i det dock, lär ju knappast bli bättre av sig själv.

Som vanligt på helgerna är det barnkalas, lek ute och kompisar. Igår blev det även mc´d. Det var spindelmannen och hello kitty målning:) Mina flickor ville inte såklart men var kul oh titta på andra. Ibland när det gäller barn är jag så lättkänslig, det var en flicka som inte hann bli målad då klockan slagit 16. Hon blev så ledsen som bara ett barn kan bli. Jag blev tårögd och kände hennes förtvivlan. Tjejen som måla kom tillbaka och räddade den flickans dag, då blev jag ännu mer rörd. Med ett leende hoppade sedan flickan ut som hello kitty och var nog stoltast i världen just då.

Efter det blev det soffan, godis och Robinson och schlager. "A" somnade innan första låten med ett "mamma nu blundar jag, fast jag sover inte" SÅ SÖT! Hon fick somna på soffan, på min arm. En liten stund låg hon där och jag pillade med hennes hår, om hon bara visste hur mycket jag älskar henne! Min stora tjej som alltid kommer vara min lilla"A".
Är även idag väldigt glad för en kompis som ska ha barn i nov, det är hon värd. Nu med en riktig man:)Puss Linda

Kram

1 kommentar:

Linda sa...

Åhh vad söt du är, tack gumman.
Puss o kram.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se