torsdag 21 maj 2009

Älskade familj

Min älskade mor och jag njuter i solen, medan morfar är lekgubbe:)


Först lillasyster sen är det rättvist storasysters tur "E" är den kutande pricken:)







Här fikade vi vid slussen Har fått en fint handgjort halsband av "E", det har jag burit idag


Lugnet har redan infunnit sig, så fort jag och barnen steg av tåget kom det över mig. Lugnt, tryggt, skönt och avslappnade. Rus av lycka blir resultatet. Igår kom vi till mormor och morfar (barnens) och morse väckte vi dem tidigt. När solen sken var vi så klart tvungna och gå ut och fika....vatten, natur och denna glädje.

Jag känner mig så tacksam för mina föräldrar, de är inte bara underbara föräldrar utan även underbara morföräldrar. Barnen skrattar oavbrutet och livet känns lite enklare helt enkelt....allt för det känns som hemma. Den ibland nerviga, stressade och oroliga mamman i familjen släpper den inre oron och kopplar bort. Hem ljuva hem.
Man säger ju borta bra men hemma bäst! Just idag är jag beredd att hålla med till hundra procent.

I morgon kommer T, barnens pappa. Jag känner stor tacksamhet mot honom med, lättare att komma på vad man värdesätter när man är i harmoni själv. "A" var 2 1/2 år när "T" kom in i hennes värld, så hon minns inget innan. När vi pratar om tiden innan säger hon, när vi bodde bara du och jag, innan pappa kommit:) Ler över tanken, jag fick den pappan jag önskade henne. Från första stund accepterade han det förflutna, älskade oss både och henne som sin egen dotter. Det är stort och det kommer jag alltid vara tacksam för. När hon ett år senare blev storasyster blev det som min egna lilla kärnfamilj.... De två är oskiljbara, så lika men så olika. "A" är esteten som älskar att sjunga, dansa och rita och lilla "E" klättrar och hoppar från allt och gillar lite att kicka boll. "A" är försiktig och "E" galen:)
Mina älsklingar, om ni bara visste vad mamma älskar er!

Nu ska mormor (min mamma) och "A" på bio, vi andra får mysa på altanen i solen. Dra in varje andetag av lugn. Jag kommer på mig själv att le, vad det kan ändra mycket att få komma till ställen som får oss så trygga. Alla har vi nog någon plats vi kallar hemma, och jag är verkligen där nu:)
Idag lever jag efter LEV LIVET, LIVET GÅR INTE I REPRIS
Grattis mellansyster som idag fyller 24. I morgon kommer vi med paket, vi får tårta va:)?
Love u sis
Kram en lycklig P

2 kommentarer:

Carolina sa...

Hej gumms.. Är du hemma i Linkat?? Härligt! Nästan så att vi skulle träffas en snabbis ;)
Härligt att läsa din blogg i dag, du verkar så himla nöjd med livet i dag, Skönt!!
Stor kram till dig.

Linda sa...

Du har de bästa o goaste föräldrarna man kan ha. Jag glömmer aldrig när jag träffa dem första gången och fick en stor kram av dem båda, sånt värmer.
Puss o kram gumman.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se