lördag 23 maj 2009

Tankar över en pizza

Lördag igen och det blev en familjelördag.....jag fick sova ut. T gick upp när barnen vakna halv sju, pigga som bara barn kan vara så dags en lördag. Dagen blev mysig mellan regn och sol, stan, glass och pyramidspring:) Nu väntar en kväll med robinson och godis:)

Igår blev det kalas hos syster som nu är hela 24 år. Paj till lunch (den godaste jag någonsin ätit)och fika därefter. På kvällen blev barnen sugna igen så vi gick ner en trappa för att dela på två pizzor. E åt väl två bett, stod sedan i fönstret och lekta allan...storasyster garva så hon höll på att stöpa i golvet. Blir så lycklig när mina två flickor är lyckliga och skrattar som om allt är bra. Vilken känsla, äntligen har jag det jag drömt om så länge.

Länge trodde jag att A och jag skulle leva ensamma, men nu har hon en mamma och pappa och lillasyster, vem vet....får gärna fler barn. Det är en underbar känsla att bära ett barn, att barnet föds och blir en person....ett under. Jag är lyckligt lottad.

När vi igår satt på pizzerian satt två tjejer i 25 års åldern bakom oss....det kom in en yngre tjej i kort kort svart klänning och jag hörde bakom mig hur det började tisslas....Men gud, vad har hon på sig mm mm mm.
Jag sa högt (låtsades att det var till T) kan inte folk bara låta andra klä sig och se ut som de vill. Alltid är det något, för mycket smink, för tjock, fel partner eller kläder. Blir såååå trött. Bry er om er själva och lev era liv. Tjejen var söt, hon hade en fin klänning thats it, lägg ner!

Jag vet att det tisslas om de flesta, jag har själv gjort så....men jag var yngre då. Ingen ursäkt men jag har växt och mognat och försöker tänka innan grodorna flyger från min mun. Jag vet själv hur ledsen man blir av allt prat, alla dömande ord, skitsnack helt enkelt. KLart det kan vara kul och sitta och titta på folk och alla säger väl nån gång något roligt om nån, men man kan ju försöka lyfta fram det bra ist. Jag ser ofta många snygga tjejer på stan med läckra kläder, det kommenterar jag hellre än de mindre finklädda personerna. Alla gillar vi olika och jag tror det finns nån för alla....tror ni?

Nu ska jag busa en stund till med barnen, ge T en puss eller två och äta min lördagspåse:)som jag längtat.

Kram och trevlig lördag

2 kommentarer:

Linda sa...

Håller med dej. Sånt kan såra så fruktansvärt mycket. Hoppas allt är bra. Jag har oxå en blogg. Uppdaterar så ofta ja hinner och tid över är man ju inte bortskämd med. Puss puss http://liolisblogg.blogspot.com/

Anonym sa...

svar:Ja de är verkligen tur att man har sina barn.... Mina är ju ganska stora...Ha ha ha...Grabben är 17 o tjejen fyller 10 på lördag.... Man kan inte fatta att tiden går så fort...Nyss var grabben liten o nu är han nästan vuxen!!!

// Jag

http://ahvarforinte.blogg.se

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se