söndag 14 juni 2009

Veckoavslutning

Regn idag igen, men bara att försöka hålla ut och hoppas på att värmen hittar hit snart. Idag blir det styrelsemöte med Novahuset http://www.novahuset.com/. Alltid lika kul att träffa de andra och planera. Nu blir det sommarlov snart men tror det finns jobb och göra ändå.

En vecka till är avklarad, Alma har haft avslutning i kyrkan och Ella har haft tårtkalas/venissage som avslutning. Nu går de bara tre dagar till sen har de minst 6 veckor ledigt med mamsen. T är ledig tre.
Alma har kommit hem med en box med teckningar, vi satt ner i helgen och tittade närmare på dem.


När hon var liten, lekte hon med Theo och när hon skulle berätta om något som gjorde henne ledsen beskrev hon krocken i Florida (det är en ängel längst ner då jag sa att vi hade änglavakt)
När man ser detta förstår man att Theo och krocken har funnit mycket i hennes tankar under året, svåra minnen som hon pratar om ibland. Känns skönt att hon ventilerar sina känslor när det händer svåra saker.
Jag vet själv att jag alltid har haft det lättare att skriva än och prata och att rita för barn kan vara väldig bra terapi. Jag är glad att det kommer ut på något sätt.

Mitt i mitt kaos när minnen tränger fram är det väldigt lätt att förlora sig i lidandet, smärtan och sorgen. Då är det viktigt att försöka hitta att ljus och hopp. För jag tror att de alltid finns något att glädjas över trots det svåra, något som vi minns av lycka, något som får oss att må bra och kämpa.
Jag försöker se det bra i saker/händelser även om det är svårt ibland. Ska försöka hitta nåt bra varje dag i all framtid.
Just idag är det barnen som leker i en koja i köket, tillsammas som älskade syskon:)

Ses i morgon, nu blir det ut i regn och rusk och åka på möte.
Kram

1 kommentar:

Rebecka Möller sa...

Hälsa Alma att Theo hade tyckt att hennes teckning är jätte fin. Ge henne en kram från mig och Martin.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se