måndag 29 juni 2009

En himla massa skratt,bus och glädje

Våran playa



Ella klätterapa och T och Ella åker rutschkana

Ellas söta puffar sen måste ju dockorna torka sig med:)

Kom hem för en stund sedan med lillan, T och Alma är kvar på stranden. Hennes klasskompisar kom ner så hon ville vara kvar. Ella är helt slut, badat och busat hela dagen. En rutschkanatur blev det med. När vi är iväg hela dagen blir det lite memo och lek med dockor också. I morse när vi skulle gå hade vi som vanligt full last och barnen ville ta med sina sparkcyklar och Ella LOVADE att åka hela vägen. När vi kom ner till Almas skola orkade hon inte (oväntat) så med en fullpackad vagn tog jag henne på ryggen och sparkcykeln hängd över på vagnen på nåt sätt. Jag var uttorkad och döende tio minuter senare när vi var framme. Idag var sjukt varmt så underbart med bad.
Vår fullpackade vagn

Helgen var underbar, familjen var bjudna till min älskade vän Alexandra med familj. Vi passade på att åka till Mårängen och bada innan(inte för det ligger på vägen men Norrköping erbjuder inte mycket annat i badväg). Det var jätte mysigt och varmt i vattnet. Sedan vid tre gav vi oss i väg till familjen.
Vi åt gott, pratade mycket om allt och inget och våra fem flickor lekte så bra tillsammans. Fick äntligen träffa mitt gudbarn igen, var länge sedan nu. Vi hade det underbart. Stannade en natt och på söndagen lekte barnen vidare. Känns alltid så underbart och träffa nära vänner, de betyder mycket för mig. Önskar jag kunde träffa Alle oftare, hon är en underbar vän:)
5 tjejer med dockor och vagnar. På kvällen var det klart de ville bada i fotbollsplanens vattenspridare:)Kom tillbaka dyngsura
Tuva min älskade guddotter och jag
Senare var det dags för Novahusets styrelse att sammanträda innan sommaruppehåll och planera inför hösten.
En underbar helg som alltså fortsatte idag. Nu plättar och barnläggdags.
Kram

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se