söndag 7 juni 2009

Alla känslor på en dag

Äntligen fick man njuta av söndagssol igen. Idag blev det röstning, fika hos Nina med familj (tack för trevligt sällskap) och nu ska jag göra plättar till barnen. En önskan de har:)


Mot val

Gårdagen var lugn, nationaldagen firade vi inte så mycket då vi var lite sega allihopa. T hade varit ute kvällen innan och jag mådde inte bra. Vi följde den på tv och såg den svenska eliten sjunga. Den svenska eliten tog därmed slut....på matchen fanns visst ingen elitspelare iaf. Dessa tråkiga svenska matcher. Jag gillar fotboll men börjar tröttna på vårt eget land. T satt i köket och tittade, jag tog beslag på soffan och tv i vardagsrummet. När han sa att det var straff var det knappt nån ide och titta, de missar väl...jorå det gjorde dem.
Men lika glad är jag för det....eller? Spelar inte nån störe roll faktiskt men det är lite tråkigt. Skulle vara kul och få heja fram Sverige både i VM och EM sammanhang framöver. Idag hejar vi på Sverige och Robin Söderling i tennisen istället:)

Vi unna oss pizza på nationaldagen, där vi bor har vi underbart goda stora pizzor. Glömde dock att ta barnpizza så orka bara hälften. Två pizzor tar upp hela bordet:) Vilken nationalrätt...

Lite nyheter jag tänkt lite extra på
-Vrakdelar och kroppar har nu hittats från planet som störtade (tragiskt)
-Henke Larsson förlorade inte bara matchen utan även sin bror (sorgligt)
-De 38 barn som dog i en brand i Mexico (finner inga ord)
-En pedofil var på permission och förgrepp sig på en ung flicka (förjävligt)
-En pedofil dömndes till 4 månader för sexuella övergrepp, styvpappan tyckte det var för mild dom, bröt sig in hos denna, fick 2 månader ( säger inte att det är ok att bryta sig in hos någon för att skada men hallå 4 månader för övergrepp??? Vilken förälder skulle inte gå i taket)
-Tre fall av mord, två unga tjejer och en kvinna (alla mördades av partner/bekant) Härmed tillkommer det ytterligare tre till de 153 som fallit offer för sina män under 2000.

Avslutar med att glädjas över lukten och synen som möter mig utanför dörren
Kram

1 kommentar:

Erica sa...

Tack för att du orkar vara med-medborgare! Att du röstade! Jag tycker du skriver så fint! Hälsar på ibland.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se