lördag 13 juni 2009

Det är en kall sommar vi har

Kallaste sommarinledningen på 50 år. Jo det märks. Är det bara jag som har minnen från barndomen då man inte gjorde annat än bada och leka i det fina sommarvädret? Jag minns det så, men man kanske bara minns det man vill minnas. Hade tur, min pappa är lärare så vi var hemma med honom HELA sommaren. Det var värt mycket, så skulle jag vilja ha det med mina barn i framtiden. I sommar har jag faktiskt lov, jobbar lite med mail och planering bara så jag inväntar värmen nu.
Nu när man har egna barn verkar sommaren bara dyka upp enstaka dagar. För två helger sedan låg barnen i vattnet hela helgen, denna helg får vi väl ta på oss regnkläder och gå ut eller vara inne och måla eller leka med alla dockor som ligger ÖVERALLT!

Inatt hade jag ställt klockan på ett då T skulle upp och iväg till Johan för att titta på Stanley cup finalen, Pittsburgh Penguins vann. Hade lite svårt att somna om, Ella kom upp från sitt rum och la sig bredvid mig, mysigt! Vi tog en sovmorgon. T skulle dock upp och jobba sju på morgonen och är på väg hem nu igen. Antar att han är rätt trött.

Nu har den åtalade pojken erkänt mordet på Therese. Han säger i förhör att flickvännen uppmuntrat honom att göra det. Vilken tragisk händelse för alla.
En annan tragisk nyhet är att en Skåneskola har mörkat en misstänkt gruppvåldtäkt, tjejen var tvungen att möta sina förövare varje dag, ingen polisanmälan eller avstängning. Det ska ha skett på en toalett på skolan. Hoppas det blir utredning.

Idag åker min minsta syster till Mallorca, sååå skönt det vore med en tripp nu. Ha en underbar skön resa med din kära och ta gärna med dig värmen hit.
Såg ni förresten Talang igår, tyckte ni rätt vann? Alma hejade på Charlie och vi vuxna med så vi blev glada över vinsten.

Nu blir det en lugn mysig dag med lite lördagsgodis:)

Kram

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se