tisdag 9 juni 2009

Sommaravslutning 1 avklarad

Börjar bli trött på brillor nu, är en linsbärare annars. Måste fixa en ny omgång. Men ser kanske smartare och mer proper ut såhär:)

Idag är jag en stolt och rörd mamma. Vi steg upp tidigt, in i duschen, klä på tjejernas deras klänningar, göra flätor, picknick och mig själv får jag inte glömma i all hast. Mot kyrkan, vi hann även denna gång.
Även om inte solguden ville ge oss sol idag envisades vi med sommarkläder, barnen i klänningar och jag korta vita byxor och linne, brrr. (Nya kavajen fick värma mina frusna axlar)
Kyrkans atmosfär, barn som sjunger gjorde mig rörd idag. Det rörde upp mycket känslor och jag är väldigt lättpåverkad och känslig. Tänk att min Alma är så stor och är en klar "nolla":). Jag satt i kyrkan med videokamera och digitalkamera, fullt upp när allt skulle dokumenteras till en pappa som var på jobbet. Tur va väl att mamma (barnens mormor) var med, Ella satt hos henne medan jag hade fullt upp med tekniken. Tur var väl också det, att jag hade och göra gjorde att jag inte böla sönder barnens sånger. Stolt att allt gått så bra trots allt, en riktig liten skolficka med vacker sångröst.
Det gjorde vi jäkligt bra döttra mi. Du och jag mot världen, min räddning min älskade dotter. Det har varit mycket uppför men mer ljus, glädje och kärlek som övervinner allt. Min lilla kämpare!
Efter kyrkan följde vi barnen till skolan för att säga glad sommar till fröknar och klassskompisar, samt lite fika. Alma skulle sedan på kalas så jag, mamma och Ella tog picknicken och gick till hästarna och "blomhuset".

Mamma hade med sig en present till Ella, stora såpbubblor. Jag lyckades efter några försök medans Ella frös i vagnen. Får leka mer när sommaren blir en riktig sommar med värme och sol.

Min mamma yra till det även idag:) Vi gick förbi denna fontän på håll och såg några vita blommor vi tyckte va fina. Gick in i "blomhuset" och frågade vad det var för blommor. "Ingen aning" sa tanten i kassan. När vi stannade där för picknick stopp såg vi att de vackra vita blommorna var utslagna och snart vissna tulpaner och vi garva som bara vi kan. Fotobevis!!

Väl hemma blev det hederlig köttförssås med spagetti. Medans jag tillagade gourmemiddagen spelade mamma o Ella "Hello Kitty memo". Ella vann såklart båda gångerna, inte för att hon brydde sig. Klappa händer och skrek JAA både när hon och mamma hitta rätt. När mamma och jag skulle få henne att räkna frågade vi "hur många har mormor?"(tanken var att hon skulle räkna) Ella svarar "sådär" och pekar. Ett nytt försök, "hur många har du då?" "Många".... Smart tjej det där:)

Nu har pappa i familjen kommit hem från jobbet och de tre tog en cykeltur.

Kommer somna med denna sång i huvudet idag, sången FD sjöng(kan bero på att Alma sjungit den ett halvår hemma nu)
Två på en tendem cyklar vi till stranden
Du klagar på att det går trögt
Men du är en klen en
Jag rör knappt på benen
Se så fort vi rullar fram
känn så lätt det går
Jag tycker det är jobbigt nu (killarna)
Tycker du (tjejerna)
Det är väldigt mycket motvind nu (killarna)
Tycker du (tjejerna)

Tack mamma för att du kom idag och Alma, jag är så stolt över dig. ÄLSKAR DIG
Puss o kram

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se