fredag 18 december 2009

På tu man hand med barn två

Man behöver ibland lite ensam tid med varje barn, sin partner och vänner. Idag följdeAlma med en vän hem och kom hem på kvällskvisten. Innan dess hämtade jag Ella, vi fredagshandlade allt gott vi ville ha:)och gick hemåt. Det var våran ensamtid.

Väl hemma tände vi ljus, lagade middag tillsammans bara lilla E och jag.) Vi busade, mös och hade så mysigt....

När man är själva kan man verkligen njuta av bara varandra, ge denne all tid, uppmärksamhet och ork. Det är då jag verkligen lever ut för fullt, är mig själv och njuter. Lugnet infinner sig och jag blir en bättre mor som har tid för just det barnet. Jag räcker till, de är en underbar känsla.

Framåt kvällen tog vi fram lite gottis och satt och pratade och busa. Då fick vi den härliga idèn och ta ett bad, det gjorde vi med mycket plask och skratt.

Alma kom hem efter det, nu ska vi två ha lite tid tillsammans, ensamma när syster sover.

Just nu är jag världens lyckligaste och stoltaste mamma.....så kommer inte på nåt mer för idag:)Snart kommer pappa i familjen med, barnen har tjatat och längtat.
Ibland är livet bara så härligt....

Kram på er

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se