tisdag 29 december 2009

Filmen som spelas....

Jag har tidigare skrivit om att jag har blivit bra på att spela, ta på mig min mask. Kvar i skådespelarens värld känner jag dessutom som säkert många av er andra att det som hänt varit som en film som spelats upp.

Då, just i skedet av övergreppen ville jag bara stoppa bandet, åtminstånde pausa för ny kraft nya vägar och nytt hopp. Om inte jag kunde trycka på den knappen önskade jag att någon annan kunde det. Byt spår, byt scen.....jag vill inte vara med mer. Jag vill inte vara med i filmen, inte vara med om detta som händer mig.... Först var jag en vanlig tjej, som sökte den stora kärleken, fann denna och blev helt plötsligt huvudperson i denna skäckfilm, mardrömsfilm.

Även ibland nu när jag ser tilbaka på det som var finns overklighetskänslan, filmkänslan. Det är någon annan som jag pratar om, det har hänt någon annan....inte mig.

Detta kanske bara är en mardröm? Har jag drömt allt?

Nej, detta är verkligheten. En mörk, svår verklighet men som ändå öppnat mina ögon, fått mig leva på ett nytt sätt och värdesätta mig själv och andra personer och händelser. Det förde något bra med sig. Inte för jag ville eller behövde detta för att inse saker och betydelser men nu när det ändå hänt måste jag vända det mörka....till nuet och det ljusa. Annars orkar jag inte.

Det är lustigt, hur något som ena stunden kan kännas så verkligt kan kännas så overkligt nästa stund.
Jag vet att många känner igen sig, både med masken och "filmen". Det är skönt att veta att man inte är ensam, trots att man inte önskar någon annan detta är det en tröst att veta att det finns fler. Det finns människor som förstår en, som känner igen sig...som inte dömmer.

I morgon bär det av hemåt, blir skönt. Trött och längtar hemåt trots att det alltid är trevligt att möta T:s släkt. Men det tar på krafterna, att vara glad, att tänka sig för, att göra så och så....

Jag behöver inte spela, vara någon annan men orkar inte alltid prata om det. Det har jag mina vänner till:)

Nu sover barnen och det blir en lugn kväll i soffan framför tv:n. Ta hand om er!

Kram P

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se