torsdag 24 december 2009

God Jul

Har inte skrivit på några dagar men ni vet hur det är före jul....men nu är granen klädd, klapparna köpta, julgodis och skinkan klar.
Just nu julbadar barnen, tomten var här i natt med två klappar till dem oxå:).
Nu ska bara de övriga klapparna och vi in i bilen, mot min familj i söder:) Ska bli såååå mysigt.
Finns det något bättre än att ge? Då menar jag inte bara just "saker", det kan vara det men även en tanke, ett ord eller någon känsla. Finns många sätt att förmedla vad man tycker om just dessa viktiga personer.

Idag tänker jag på de många som inte kan, får eller har någon att dela julen med. Önskar man för en dag kunde få fred, inga konflikter, missbruk eller liknande, ha en fin dag för alla med god mat, tak över huvudet och gemenskap.
Tanken är fin och så vill jag tänka idag....en önskan iaf. Önskar man "kunde" hjälpa fler, ge bort saker till de som inte får några eller har råd. Det kan man ju göra,inget är omöjligt...nästa år. Bra för barnen att ge bort och tänka efter.

En riktigt GOD JUL på er, tänker på er alla idag. Vet att många av er har en jobbig jul framför er och mina tankar är hos er. Jag önskar att ni för en stund kan njuta av mat och de som är bra i ert sällskap.

Ni är värdefulla!

Kram Paulina

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se