måndag 28 december 2009

Gött i Götet

Ligger i sängen på hotellet i göteborg. Gillar hotell med städning och god frukost. Men tror det väcker gamla minnen i kroppen, något spänd och andningen är tung och gör lite ont över bröstet. Men samtidigt lugn och lycklig.
Gillar Göteborg....har alltid gjort det. Men vissa minen är hemska härifrån och jag kommer ihåg allt, vissa ställen har vi passerat nu när vi varit här. Glad att jag har T med mig. Det lever kvar, inte så starkt men man minns. Det är så många år sedan men minnet sviker inte....just med dessa saker iaf. Glömmer det jag inte vill glömma:)

Igår åt vi en underbar trerätters middag sedan blev det Stig Larssons tredje film, luftslottet som sprängdes. Bra som de övriga men lite segt. Hade så ont i ryggen också så gjorde ju sitt till, ska inte biostolarna vara sköna? Bara min rygg som var dålig, ingen annan klaga:)
Filmen började med att en kvinna i "publiken" svimmade, så biosalongen tändes och avbröts för några minuter. Men gick bra och filmen fortsatte.
Nu blir det stan, innan vi far hem till barnens farmor och våra änglar. Alltid svårt att vara borta från dem, men välbehövligt. Särskilt när man inte sover bra. De har det så bra hos farmor och de övriga. Att ta vara på varandra är viktigt som vuxen...

Det var skönt att sova "bra" i natt, vakna bara några gånger och inga mardrömmar. Trots att minnen väckts till liv och en viss oro funnits i kroppen. Glad över att jag kunnat hantera det och sett förbi det. För livet är verkligen fint....vill leva och få det bra. Det är bara jag som kan göra något åt det.
Är jag inte skyldig mig själv det? Är inte mitt liv också värdefullt? Jag tänker inte låta det som hänt stoppa mig, se mig själv som ett offer. Det som hänt är hemskt men blir det bättre för att jag tycker synd om mig själv? Då kan jag lika gärna gå och dö....
Det vill jag inte, jag försöker se det ljusa, mina drömmar, min framtid, det vackra livet har att ge. Jag försöker tänka att jag har haft tur, jag lever! Jag har fina nära och kära och jag är ung. Jag kan göra det jag vill, om jag vill.
Det kan vi alla.

Nu shopping i denna fina stad (ingen snö dock och regn igår) Vi har ju blivit vana vid snö nu ju.....barnen har det iaf. Vi med om några timmar.

Sköt om er
Kram P

1 kommentar:

marie sa...

hej
Mysigt har du lust att titta in på netcoch samtalsterapi jag är där.
http://metrobloggen.se/futura
kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se