torsdag 9 juli 2009

Väntan

Väntan kan ibland vara härligt, spännande och pirrigt. Man är förväntansfull angående det som komma skall.
Väntan kan även göra en frustrerad och halvtokig. Den som väntar på något gott sägs det ju....som ibland hellre borde vara den som väntar på något gott väntar alltid för länge.
Vissa saker vill man inte vänta på, kan inte vänta på. Man vill så gärna återse någon, kanske någon som inte finns hos oss längre. Man kanske vill fina lyckan men vill inte vänta. Kanske man vill någonstans dit man vet man inte kommer på länge...finns mycket att önska, vilja och längta efter.

Just nu är barnens väntan olidlig för dem, de vill åka till Öland NU, till mormor och morfar. Där väntar även Erika och Niklas:)
Vi åker i morgon har jag sagt, idag packar vi. (passar bra när det regnar). Idag ringde mormor tidigt på morgonen och sa att hon längtade så tills vi sågs, Ella ville så klart prata och sa "kommer till dig en annan dag". Jag tror mormor och morfar väntar lika otåligt dem, barnbarns saknaden har satt in.
Det ska bli underbart att komma bort. Köpte ett mobilt bredband så jag kan "jobba" på semestern och blogga lite:). Vi köpte även portabla dvd:er till barnen så de kan titta på film i bilen, vi ska åka till västkusten sen så blir många mil i bilen.

Jag väntar också på morgondagen, skulle bli fint väder så går ner till stranden innan vi åker sen lugn semester. Känner att kroppen inte slappnat av än, men på Öland brukar den fina lugnet och bara vara. Längtar efter det, kroppen behöver lite vila från tankar, känslor och stress.

Nu ska jag packa ALLT, vad kläder vi har. Tre tjejer så ni kan ju tänka er. Barnen hittar alltid något fint i mina små fina högar som jag lagt upp för lättare packning och tar upp igen.... Ella hittade en snygg tröja och sa, den här vill Ella ha, den är cool:) Jojo börjar tidigt.

Nu åter till packning, barnen är på bio med dockorna=kollar på TV
Kram

2 kommentarer:

karin sa...

hoppas du tänker på lillsys där nere, lite iallafall. hon får vara hemma & jobba, men hon kommer snart :) ha det så bra nu så ses vi snart! lovar att sköta mig i eran lägenhet ;D tack för lånet! puss

Paulina sa...

Saknar dig, ska bli kul o ses nästa helg på Almas kalas. Klart, du får alltid låna vårt boende. Ha en underbar konsert, GO Britny
Puss

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se