onsdag 15 juli 2009

Sommar och sol.....med bilproblem

Sommar och sol, jag har kort tajt kjol....så går väl Markoolios låt..... Sommar och sol stämmer, njuter fortfarande av vädret och lugnet på Öland. Men kort tajt kjol, nej. Ett blått linne och svart vid kjol:)
Idag och igår har vi badat, väldigt varmt i vattnet och så långgrunt att vi nästan kan vada till Kalmar:)
Det blev grillning och gott vin igår när Helena med familj kom på besök. Vi visade dem gästrummet på övervåningen och de sov gott där hela natten. På morgonen vakna tre pigga barn och ville ge sig i kast med den nyinköpta draken att leka och sitta på i vattnet. Till och med jag tog mig en tur,hm.
Bilder på vår semester får komma när vi är hemma, pappas dator vill jag inte fylla med våra bilder.
Mitt mobila bredband har inte kommit igång,datorer...Datorer och bilar ska bara fungera. Just nu är T och hämtar familjen Ljungberg/Wallin i Kalmar då de lämnat in deras bil på verkstad där. Inget kul när bilen börjar krångla på semestern.

Det verkar som om våldtäkter i media förföljer mig. Vilket jag tycker är bra, mer information är alltid bra. Samt statistik mm. Jämnt när jag är i LKPG eller NKPG står det om våldtäkter och kvinnovåld. Som om de vet att jag kommer och vill läsa (iofskrivs det ofta, då det händer ofta). Likaså nu här på Öland, familjen har tidningen barometern här och igår och i förr går stod det om de många våldtäkterna som inträffat under Hultsfreds festivalen i år samt att väldigt många fall läggs ned i brist på bevis, att kvinnor drar sig ur (av olika skäl) mm. Så synd/hemskt att statistiken visar hur få som leder till fällande dom. Och det kan skilja mycket i olika län samt rättssalar.

Idag blir inga djupare funderingar då barnen vill ut och leka och jag med:)
Får återkomma med tankar i morgon. Det är trots allt semester och nu när kroppen äntligen är nere i varv kanske den ska få vila på de tankar som förföljer mig....
Tycker dock det är skönt och befriande att skriva av mig så ses i morgon. Ikväll blir det taco, vin, trevligt sällskap i solen och solnedgången:)Kanske ska jag slå de andra i kubb?

Kram

1 kommentar:

Sofia sa...

Tack det samma! Förstår att du semestrar på öland med familjen. Underbart!
Ja, snart är det semester för mig med, bara 3 veckor kvar nu ;)

Det var länge sen jag engagerade mig i min blogg o läste andras. Men nu är jag tillbaka igen och har kikat igenom din lite, vad du har gjort och dina tankar.
Du inspirerar och är så stark! Du inger så mycket hopp och glädje, trots allt mörkt..!

Ha en fortsatt underbar semester!
Kramar!

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se