torsdag 30 juli 2009

Rörd på Grönan

Gårdagen "började" halv tolv på Gröna Lund med min nära vän Alexandra, hennes man och stora tjej. De busiga tvillingtjejerna hade de lämnat hos sin farfar. Vi njöt av sol, åkturer, mat och trevligt sällskap. T åkte allt, A åkte de lugnaste, Ella ville åka allt men fick inte pga längden. Själv blir jag fegare år för år men åkte nyckelpigan, lilla fritt fall och några till. Allt för barnen:)
Vi var några av de 19000 som kom den dagen och när Alle med familj lämnade oss vid åtta skulle vi bara åka någon sista gång men blev många sista karuseller. Alma kom efter åtta timmar igång och vågade åka mer och ville inte bryta upp hennes glädje. Så vid tio hade det blivit många sista åk, benen var helt slut likaså vi. Vi hade varit där tio timmar (100kr i timmen för hela familjen=helt klart värt det)
Avslutade med en underbar skön promenad till bilen, tjugo grader och inga moln, det var vackert, skönt och rörande.

Något får mig ibland att bli så rörd vid olika tillfällen, vet inte vad det är. Kanske är det någon lycka som kommer över mig, kanske är det stundens lugn? Det var iallafall en underbar kväll och där gick jag och var rörd nästan till tårar. Ja vad kan man säga, ibland kommer det bara över mig. Och tänker jag på det så har jag mycket att vara tacksam för....

Barnen höll sig vakna med hjälp av varsin film i bilen (bra köp dessa portabla dvd).
När vi kom hem blev det en saga sen sov de som stockar. I morse blev det sovmorgon, till otroliga halv tio....

Tack Alle, Dennis och Tilde för denna underbara dag/kväll. Var så kul att ses! Tack vännen m in att du finns och är sååå go.
Kram

2 kommentarer:

Erika sa...

Haha kan man bli fegare än att va livrädd när vi åker parisehjulet och sitter på golvet och skriker till så fort man tittar och lutar sig ute litegrann för att se utsiken :D Nerå, du va så söt där du satt. Tur att Ted vågar mer med barnen hihi

Paulina sa...

Jo även om just det va ett par år sedan så hade jag agerat likadant idag:) Gjorde jag ju förra året på Ölands djurpark med barnen....HEMSKT och va så högt uppe. Ingen kontroll.Hehe...

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se