torsdag 14 januari 2010

Tankspridd

Känner att ja har mycket inom mig nu, behöver ventilera.....få ur mig allt. Kan inte skriva allt här heller, dels pga tystnadsplikt och dels på att jag inte vill dela allt med alla pga snack.
Har fått reda på saker som jag inte vet vad jag ska göra med.....vissa saker måste göras och huvudet går på megaspinn....runt runt far tankarna och stressen kommer.
Man säger ju "det som inte knäcker dig gör dig starkare". Det har hittills i mitt liv varit sant, så säkert även denna gång.

Snart dags för möte med Novahuset med, skönt att prata av sig en del då.

Jag är "glad" över att arbetet där inte tagit så hårt på mig. Förstå mig rätt, man blir berörd och det är jobbigt emellanåt men det kunde påverka så pass att det inte gick och jobba med det. Pga det som hänt mig.
Vissa klarar det och vissa inte, det gäller både de med egen erfarenhet och inte. När de gäller de med egen erfarenhet är det extra viktigt att vara vaksam över hur det går, vi måste ju hela tiden vara säkra på att de som vänder sig till oss får bra hjälp. Därför är det viktigt att man är klar, fullt ut.
Jag tror jag är så klar och stark att det går om jag vill. Jag är glad att det hemska som hänt mig får betyda något bra, en hjälp till andra.

Med mycket tankar, frågor och funderingar slutar jag här för idag.....hoppas det klarnar lite i morgon. Får ta mig ett snack med någon nära....

Kram P

1 kommentar:

att flyga utan vingar sa...

De som kommer till dig kan vara glada att det är en person som du som hjälper, otroligt starkt av dig att du orkar efter vad du varit med om.. Du är verkligen en förebild!!
kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se