söndag 10 januari 2010

Små betydelsefulla saker

En nyvaken dotter kommer upp, lägger sig i min famn....sju år...det går fort. Hon är stor nu men ändå min lilla flicka. Min räddning, mitt underverk.
Nummer två kommer, vi kramas allihop. Jag njuter, denna tid, denna stund kommer aldrig mer. Det gäller att suga åt sig varje minut, varje minne och känsla.

Snart är de stora, man får be om en kram, "tigga" om att spela spel och att få vara en del av deras liv med problem och lycka.

Jag ser fram emot den tiden också men nuet är nu. Det är viktigt och den spelar roll.

Jag kramar dem, säger att jag älskar dem. Vi skrattar, vi kittlas och busar. Detta är lycka.....enkel men så värdefull.
Jag glömmer de sömnlösa nätterna, våra bråk och gnabb, jag glömmer det mörka i våra liv. jag ser bara dem och känner en stor lycka. Suger in den känslan, för att spara den och plocka fram den när det är tungt. För att kunna känna den igen, för att få ork att klara det svåra just då....för att veta att det finns och kommer fler stunder som denna.

Jag är lyckligt lottad.

Stunden som nyss var nuet är redan dåtid....det går fort. Ta vara på idag och era nära.

Kram P

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se