onsdag 6 januari 2010

Skrämmande siffror

Har precis lagt lilla E och är så full i skratt. Varje bok hon har kan hon helt utantill, så det gäller att inte hoppa över en mening....eller ens ett ord:)
Idag gjorde jag felet två gånger.....det avbröts med "men mamma" och en rättelse. Det är inte så att jag hoppade över en mening eller sida för att bli klar fortare utan jag försökte förenkla ord i meningar som " solen hade sjunkit" där jag ist använde frasen "solen hade gått ner" och istället för filur sa jag person. För att hon skulle förstå bättre...tänkte jag. Men icke rätt ska vara rätt.

Härligt att få skratta lite och bli glad i hela kroppen. Särskilt efter dagens jobb med statistik mm.
Sitter nu och har dragit ut statistikinformation ang sexualbrott. Den gamla informationen jag hade var från 2007 nu har jag från 2008....ännu mörkare på många plan.

Anmälda sexualbrott
Sverige
  • År 2003- 10815
  • År 2008- 14693

Östergötland

  • År 2003- 457
  • År 2008- 637

Anmälda våldtäkter
Sverige

  • År 2003- 2565
  • År 2008- 5446

Östergötland

  • År 2003- 110
  • År 2008- 194

Vilket är en ökning med 36 % respektive 112 % de senaste fem åren i Sverige och 39 % respektive 76 % i Östergötland.
Hoppas jag inte får mardrömmar ikväll.

Är helt slut, var på badet idag med familjen och svärfar med son. Så roligt och mysigt. Väldigt trött nu bara av allt bus. Blir en tidig kväll.

Kram på er

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se