tisdag 26 januari 2010

Lyckligt rus

En ny vecka med många möten och viktiga saker att göra. Vad är då det viktigt? Jobbmöten? Handla? Städa? Räkningar?
Det viktigaste blir att vara mamma. Hämtning och lämning på skola/dagis, laga mat och allt det "praktiska". Det går lite som på räls....medans den känslomässiga sidan med mys, spel med barnen, läxläsning, sagor och all kärlek är det som verkligen betyder något och som sätter sig i hjärtat varje gång. Det kan räcka med en kram, en blick eller ett ord och hela dagen är räddad. Lyckan stiger inom mig och jag klarar vad dagen ger mig.
Varje stund och varje aktivitet höjer mig och får mig le. Jag suger åt mig deras skratt, deras lycka och kärlek. De ger så mycket....utan att egentligen veta om det.

Jag är stolt över de kärleksfulla, varma, omtänksamma flickor jag fått, som jag blivit välsignad med. Vad vore jag utan dem? Vart hade jag varit i livet?
De har hjälpt mig så otroligt mycket i dimman jag varit i, fått mig att inse att jag inte kan förändra det som hänt men att JAG har ett ansvar nu.....på framtiden. Mitt ansvar har varit att bearbeta, leva och njuta nu och att älska. Älska andra men även mig själv.

Varje kväll innan jag somnar tackar jag för mina barn och varje morgon när jag väcker de yrvakna trollen påminns jag om vilken tur jag har. Vilket bra liv jag har. Jag ler.
Även när allt inte är en dans på rosor känner jag mig välsignad. Vad är ett litet gräl om att städa rummet, göra läxan, dela med sig, inte retas med syster..... De lever, de mår bra, de finns hos mig. Det enda som räknas...

Igår mötte jag människor som betyder mycket för mig, en gammal "stödjare", en nyfunnen "stödjare" som är guld värd. En människa att vända sig till ang Novahuset men även en vän på det personliga. Hon bär på kunskap, är klok och en väldigt fin människa.
Träffade även en blivande Novahuset volontär och en vän. Vännen är på många sätt speciell, hon bär allt vad en vän ska ha. Jag känner mig accepterad, känner tillit och ett lugn. Glad att exet har bra smak:)
De fyra tillsammans gav mig kraft och inspiration att jobba vidare, tack! De ger mig även inblick i hur livet ska vara. Vänner, familj, lycka och kärlek.

På kvällen igår kände jag mig lugn, lycklig och levande, allt efter dagen och det de fyra i min närhet hade gett mig. Efter att tassandes smygit in till sovande barn och gett dem varsin godnatt puss somnade jag lycklig. Älskar den känslan, då är jag oövervinnlig.

Kram på er

1 kommentar:

Carolina sa...

:)
Underbart att läsa din blogg.
Du är oövervinnlig!! Du kan klara allt, bara man tror på sig själv och blir stöttad av sina nära och kära så kan man gå så långt man vill. Jag tror på dig gumman!
Ses på lördag ;)

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se