måndag 4 januari 2010

Betydelsefullt.....

Hade en myslördag med hotell för hela familjen i Linköping, badade i pool, åt gott och mös....
Annars har det shoppats:)Matta, bord, lampa och kuddar....fint blev det.
Idag hade i bebisbesök, kan man bli annat än sugen? Det var fina vänner som kom, Martin och Becka med deras lilla Milla. Vilken goding....

Blir glad över att se vänner, de betyder mycket för mig. På senare tid har jag dalat lite på vänskapsbanden. Har inte träffat vänner på länge, inte lika mycket som jag önskat och velat. När man nu mötter vänner inser man att man saknar det. Har varit mycket familj, jobb och lovdagar nu men vänner är viktiga. För mig livsviktiga.
De ska man alltid hitta tid åt, de lyfter mig när jag börjar svacka. De får mig glömma de mörka och skratta. De bär mig över svårigheterna, ger mig hopp och lycka.

Nu när jobbet sätter igång efter "semestern" med behöver jag dem verkligen. Mycket steg bakåt och framåt väntar, i jobbet och i mitt liv. Klarar det inte själv....

Detta nya år ska jag bli bättre med vänskapsunderhållning, ta mig tid för dem och göra sånt jag mår bra av. För mig själv men även för mina barns....en lycklig mamma en bättre mamma.

Ser fram emot det nya år, nya möjligheter och jag tänker kämpa....för mig själv och för andra. Och tänka på vad just JAG vill och mår bra av.

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden"

Kram Paulina

1 kommentar:

Rebecka Möller sa...

Du är så klok min vän. Kram Becka

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se