torsdag 22 oktober 2009

Nätet och sex

Jag har skrivit lite om bilder som sprids, människor som säljer sex mm och det har fått mina minnen att på nytt göra en resa.
"Han" tog bilder och filmade mig, lade det på nätet och sålde dem. Jag försökte stoppa det och gick till polisen. Det var 2004 tror jag (orkar inte leta efter papper). Jag hade fått vetskapen om att jag fanns för "försäljning". Köpte man filmen fick man ett gangbang med mig....(utan min vetskap).
Jag sökte då på sidor och hittade bilder, de lyckades jag få bort. (Tack till denna sida). Med filmen var det svårare
Tror att jag den dagen, när jag gick mot polishuset tänkte i mitt huvud. "Se igenom mig, se vad jag varit med om". Jag ville berätta allt men vågade inte och ville bara att de skulle kunna läsa mina tankar. Det var en kvinna jag mötte, hon kunde nog se på mig eller förstå att jag varit med om något. Eller?! (ett önsketänkande att kvinnor kan läsa tankar)

Jag önskar att hon den dagen gjort det, men kan inte beskylla henne för fel heller då jag skämdes och inte sa det rakt ut. Jag gav lite svar som för mig signalerade röd lampa och ÖVERGREPP.
Halva jag slets åt hållet att berätta, halva jag skämdes och känd sådan skuld och skam och sjönk ner i stolen och liksom försvann med orden och det som hänt. (hade man dock haft någon som jobbat mycket med dessa frågor är jag säker på att jag fått nån hjälp, skickad till kvinnojouren eller liknande. De hade förstått att nästan ingen säger allt första gången och detta bara var toppen av isberget)
Det gick inte styrka att det var just han som lagt ut och sålt filmen trots ip nr mm. Jag fick filmen av en kille som tog kontakt med mig för han kände igen mig. Han kände igen mig från en film som visade ett övergrepp, inte som en bekant känner igen någon eller en klasskompis från förr tar kontakt. Nej detta var inte på ett bra sätt att "kännas" igen.
(Filmen visades i rätten, och den åtalspunkten blev grov våldtäkt)
"Det man inte vet lider man inte av" fick en tydlig och sann betydelse just då. Innan visste jag inte om att jag haft en sida på nätet med detta innehåll, visste inte att fler förmodligen sett mig och köpt filmen och förväntade sig detta gangbang. Sjukt, är det inte?
Filmen fick min mur att rasa, jag dog inombords, jag grät och men en tanke i huvudet.
"Vad ska alla jag känner tycka"
En vanlig fråga för dessa utsatta och i detta fall jag.
Tänk om någon kände igen mig igen, mina föräldrar fick reda på det mm. Fasen vad det gjorde ont.
Jag ville bara fly, ta min Alma och fly landet försvinna och aldrig mer synas ute. Fly hade jag gjort förr....varför inte igen?
Den här gången valde jag att stanna, att plåga mig ytterligare då jag inte vågade prata om det. Sa inget till någon, jo nån då....mitt ex.
Vid den tiden hade han tjej och jag hängde efter honom som en svans. Inte för att få kärlek igen utan för att jag behövde hans stöd. Han var den enda som visste. Inte lätt för henne, ursäkta Becka min (idag) vän. Inte lätt för honom, jag satte honom i en svår sits . Han slets mellan två tjejer han tyckte om, på olika sätt, han ville finnas till för mig men var maktlös. Ursäkta för dina plågor M.

Jag förstår den maktlöshet dessa flickor känner som är på nätet, kanske för alltid med tankar om vem som kan se, vad folk tycker mm.
Det är inte ok. Även om jag hade blivit fotad frivilligt hade det inte varit ok att sprida det utan mitt samtycke och vetskap.

Jag har inte tänkt på det på länge. Det svider inte lika mycket i mitt hjärta när jag tänker på det, men visst är det jobbigt och fruktansvärt att inse att jag fortfarande kanske finns på nätet eller hemma i någons dvd ställ....och jag, jag är maktlös i frågan och kan inget göra....

Kram på er

"Låt det finnas frid inom dig. Låt dig känna att du är precis där det är meningen att du ska vara. Låt dig inte glömma de tillitsfulla, gränslösa möjligheter du och alla andra föddes med. Må du använda de gåvor du mottagit och förmedla den kärlek som har givits dig. MÅ DU VARA NÖJD MED DIG SJÄLV PRECIS SOM DU ÄR. Låt den här vetskapen sjunka in i hela din kropp och tillåta den att fritt få sjunga, dansa, berömma och älska. Den finns för alla och envar."

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se