söndag 18 oktober 2009

Media och bebislycka

I bilen förut idag började jag nästan gråta, av lycka. Mitt ex och underbara vän och hans fina blivande fru födde i natt en dotter. Jag är så glad att de äntligen har lillan hos sig, jag är så glad för deras skull. De miste sin son i cancer förra året och nu har du välsignats med en dotter. Är övertygad att Theo ler i himlen och är en stolt storebror. Lycka till och välkommen Milla:)

News!
Idag i aftonbladet uttalade sig tre våldtagna tjejer (varav en var jag) om att vi inte ska känna skam. Tror att det är bra att vi "visar" oss, att vi är vanliga tjejer som ser "normala" ut och som vågar visa och stå för det som hänt oss utan att känna skam och skuld. Lägga tillbaka ansvaret på förövarna.
Tycker absolut inte att man måste visa sig och skylta med det som hänt men om man orkar och vill tycker jag det är bra så fler kanske kommer ur tänket att man är ensam om detta. Valet måste alltid komma från tjejen själv likaså om man ska anmäla. Vi kan bara vägleda....
Jag känner att det är min skyldighet att berätta vad jag varit med om och hjälpa andra. Då jag har väldigt bra erfarenheter av advokater, jourkvinnor och polis. Gillar inte medias bild av detta (som till viss del stämmer) , att åtal läggs ner, kvinnan/mannen bemötts hemskt och får inget stöd eller blir trodd.

Läs mer om Caroline här
Paulina (mig)
Anette
Anette var även med i tidningen igår läs mer
Experten uttalar sig här

Det har "diskuterats" mycket om Nätsex
Vill du läsa om ungdomar som säljer sex ta en titt här, det finns även de som säger att de ej mår dåligt över att ha sålt sex, läs här

Missade ni den manlige läkaren som fick testa en förlossnings smärtor:) Läs här.
Denna mannen kunde dock avbryta testet, kan vi kvinnor det när det börjar:)Men all smärta är värt det när man ligger med en liten i famnen. Trots att man stunden innan tror man ska dööööö. Blir tårögd och darrig när jag tänker tillbaka på mina förlossningar, då började livet om på ett annat sätt liksom. Livet fick en ny innebörd.
Mina änglar, mina fina flickor....

Lite blajinlägg idag men är trött och har sååå ont i tanden och huvudet:(
Aftonbladet hade i sin bilaga tips om resa för höstlovet, Orlando i Florida t ex. Längtar tillbaka, va ju där med familjen förra nyår två v. Underbart! Kolla detta och åk dit någon gång om ni har möjlighet. Underbart för barnen med alla olika parker. Vi var på seaworld, animal kingdom, wet and wild, aquatica, magic kingdom (disney world). Kommer återvända nån gång, då kanske Miami ist för att se mer. Underbara människor, de där amerikanerna.... Får njuta av minnena nu så kanske värken domnar.
Ta hand om er.

Kramar Paulina

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se