onsdag 28 oktober 2009

Höstdag med idéer

Det är sol och härligt höstväder, så fint ute. (Natta, det är så vackra färger ute:)). En promenad vid vattnet kanske kan göra underverk för kroppen. Är lite trött och mår illa (inte gravid...).

Igår föreläste jag på kvinnojouren i Norrköping, som vanligt jättenervös men gick bra. (valde dock en bäcksvart stig bredvid en kyrkogård som genväg dit, smart!)
Berättade min historia, om Novahuset och lite om sexuella övergrepp, hur vanligt det är, lite om bemötande och tips. Kändes bra efteråt, alltid intressant att utmana sig själv lite.
Att prata inför folk har aldrig varit min grej men på något sätt ska jag ändå alltid hålla tal vid bröllop eller stora fester. Gäller det någon jag älskar biter jag snällt ihop...det ögonblicket kommer aldrig igen så får faktiskt stå ut för mina nära. Vad gör man inte?

Det bubblar idéer inom mig, har en spännande kontakt som har fått mig att tänka lite. Vi får se vad som kommer ur idéerna. Fortsättning följer:)

tågstationen hem igår (efter att i rädsla och oro för de arga sparkandes alkoholisterna i väntsalen ha blivit svans på en man som satt bredvid mig i väntsalen) bubblade tankarna inom mig. För mig är det viktigt att prata om det som hänt mig, det kan hjälpa andra men hjälper fortfarande även mig. Det är en skön känsla, att kunna prata "normalt" om det som hänt men ändå bli påmind om de "små" sakerna som hjälpte mig vidare. Det tar jag med mig i mina kontakter. Förhoppningsvis kan det hjälpa någon vidare.

Kram på er

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se