onsdag 30 juni 2010

Öga mot öga......

Efter inlägget igår tänkte jag på en sak, undra om de jag "träffade" finns med i några härvor eller vad har hänt med dem? Slutat, tröttnat, fortsatt.....blivit värre? Vissa såg nog "han" i tidningen 2005, när allt drogs upp. Löpet på både aftonbladet och expressen, sidor flera dagar. Först när han åtalades, sen vid domen och senare när han gifte sig (ja herregud de har han gjort med+fått mer barn).
Antar att någon vi "träffade" kände igen honom, någon kanske blev orolig och åka dit själva och vissa kan nog hejda sitt behov trots att de kan åka dit....
Det e lustigt, vissa var med mina ögon sett "snälla", harmlösa o ville inget illa. (förstå mig rätt). Kändes mer som de ville ha närhet, kanske inte fick sex annars.
Sen fanns de onda, som gjorde det av lust på annorlunda saker, det man inte fick göra hemma, de hårdhänta, förnedrande....de tändes av att plåga och att vara fler som dominerade tjejen(mig). De männen önskar jag får sitt någon gång och inte utsätter andra där ute.
Jag tänker ibland vart de blev av, dessa män.....

Idag läste jag att den första tjejen vittnade mot Göran Lindberg idag, öga mot öga. Tänkte tillbaka på vår rättegång...många har undrat om jag mötte honom i rättssalen eller satt i ett annat rum som man också tillfrågas. Det tycker jag är bra, vissa kanske inte vill, vågar eller orkar möta den åtalade. Jag tvekade kort, sen tänkte ja nej jag ska se honom. När han ljuger, när han försöker prata bort, jag ska möta hans blick o för engångs skull våga säga vad jag känner. Hur han ser på mig, vågar han se mig?
Så med nervösa steg gjorde jag det... Det är jag glad över, jag fick en annan bild av honom. Han var blek, ihoptryckt o inte alls sådär stor och "maffig" som jag såg honom i mitt huvud. Nu förstår jag att det var den bilden han ville att jag skulle ha av honom, för att inte våga säga nej. Det var den personen han byggt upp med sina knep. Stor och som ingen rådde på, oslagbar! Men i rätten var det jag som tog över....han var liten och ynklig och de runt oss trodde mig....de brydde sig om vad jag sa och jag växte åter in i min kropp. Tog Paulina tillbaka....

Många tankar och styrkekramar till denna tjej som idag stod öga mot öga med sin gärningsman och de andra i denna härva.....

Kram Paulina

2 kommentarer:

att flyga utan vingar sa...

Vill bara skicka dig en kram och ännu ett tack för att du gör det du gör!! Din kamp är så värdefull och så även du!!
Många kramar

Paulina sa...

Tack fina du
Många tankar till dig.....
Kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se