tisdag 15 juni 2010

Nyheter

Våld mot kvinnor utreds "oproffsigt", bara 3 av 21 polismyndigheter har rutiner för att skydda våldsutsatta kvinnor. Polisen följer nte sina egna föreskrifter-m de över huvud taget har några. De som jobbar med frågan är ofta eldsjälar. Läs mer Här .

Sålde ytterligare en 14 åring till män, en 18 årig kvinna anhölls idag för sexhande, läs mer Här.

Så hände det i Sverige, en 13 årig adopterad flicka lämnades tillbaka i sitt hemland, läs här .

Hur tänker man?
Varför jobbar inte polisen likadant och proffsigt i alla distrikt i denna viktiga fråga?
Att sälja en annan person? Hur kan man?
Hur kan man lämna bort ett barn? Bäst före datum? Inte som de ville?

Pust!

Sen hade jag fått tre kommentarer igår, ursäkta, men en försvann....vet ej var den tog vägen när jag laddade upp den men tack:)

Kram på er alla

1 kommentar:

marie sa...

skriver här paullna 14 15i år jag stötta henne mycket.Hon blev våldtagen ska på en rättegång igen.Föräldrarna är så självupptagna mamman flytta till kalmar.Hon är nuu hälsar på sin far där jag bor.Hon är mitt hjärta jag stöttar henne här hemma jag önskar att det kommer att gå bra nu jag sa hon ska tänka på sin sång.Käpte ett halsband med ett hjärta till henne idag hon kommer i morgon igen hit kram marie ch

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se