tisdag 22 juni 2010

Vänskap


En vän är den som vet allt om en och fortfarande är din vän

En vän går bara i vägen när det är på väg nerför

Vänner är viktiga, de betyder så mycket. De är lätta att solla ut när man är med om något svårt (även roligt). Vissa stannar inte, vissa väljer man själv bort. Det kan vara en lättnad men även en sorg. Tilliten får sig åter en törn, åter ett sår så blir svår att läka. Jag vill tro på människan, vara godtrogen. Jag vill tro gott om människor. Jag önskar att jag aldrig haft fel.....å andra sidan lär man sig av sina "misstag" och sina bakslag. Ibland kanske det är nödvändigt, jag försöker se det så.
Jag försöker ofta vara öppen med vad jag känner och varit med om, för att veta att de accepterar hela mig och älskar mig trots allt som hänt, trots de lustiga tankar jag ibland har....och trots det jag känner.
Jag önskar allt fördömmande, skitsnack och attityder kunde lämna mig och alla ifred. Har haft fullt upp själv att hata mig själv, dömma mig och skämmas. Det vet jag att vi är fler om.
Vill idag leva som den jag är, Paulina, vill att människor ska se mig för den jag är utan och med "sorgen".

En riktig vän är den som träder in när alla andra träder ut

Tack ni vänner som finns där ute:) Ni är ovärderliga

Avslutar med denna guldklimp, en riktig sambadansare
Ta hand om er, ni är värdefulla o unika....

Kram P

1 kommentar:

K sa...

vänskap är något jag funderat mkt på under den tiden jag mått riktigt dåligt...
håller på med ett inlägg om detta men har inte fått det färdigt än.

Kram på dig

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se