måndag 28 juni 2010

Frågan varför....

Många gånger har det i mitt huvud rört och yrt tankar och frågor kring mina övergrepp likaså andras.
Hur kan man göra så här mot någon annan?
Hur kan man utnyttja någon så brutalt?
Hota någon, bestämma över någon, ta någons liv i ens händer för att styra det, trampa på det o krossa det.
Ta beslut över någons huvud om just denna.....det är kränkande. Kränka någon så till det yttersta, utnyttja denna, göra en person så beroende, rädd och liten.
Hur blir man sån?
Varför gör man detta?
Hur kan man göra så?

Tankarna o frågorna kan gnata sönder en, det tar så mycket energi utan att få svar. Många gånger kan jag lägga bort de tankarna just därför. Sen tror jag inte svaret gjort mig klokare alltid. Om jag nu får ett ärligt svar, vilket jag betvivlar stark.

Jag läser mycket om polismästaren, och alla övriga härvor som varit det senaste. Så många drabbade, så många sår som måste läka. Och då vet jag i mitt jobb att allt inte står eller tas upp i tv, tidningar. Många härvor sker i det dunkla mörkret och ingen anar något.
Det sker i det tysta och många av de tjejerna är helt ensamma. Antingen har de försökt få hjälp och ingen ställt upp eller vågar de prata om det för skammmen o skulden trycker på deras axlar. Jag vet att många trycker undan det, som jag en gång gjorde.... Kan förstå det, man önskar de orkade/vågade/ville prata med någon. För att lätta på det, få hjälp och kunna leva "bra" igen. (förstå mig rätt, även om man inte kan glömma kan man komma vidare).
Önskar ja öppnat mig tidigare, önskat fler sett, önskat att fler kunde "legat" på mig att berätta. För man behöver det, för sitt inre....

Ta hand om er, ni är värdefulla.
Kontakta gärna oss eller besök vår hemsida, Novahuset

Kram P

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se