torsdag 24 juni 2010

Inre ro


Är nu på solarnas och vindarnas ö, luktar in blomdoften, njuter av vattenkluckarna och fågelsång. Det är lugnt, så oerhört fridfullt. Hela mitt inre andas in livet. All oro, alla minnen flyger iväg....så lätt.
Dagen bjöd på blå himmel, värme, jordgubbar och glass och två lekfulla barn. Just nu kan det inte vara så mycket bättre.
Tänk vilken känsla. När den infinner sig känner jag mig så lycklig, stolt och lugn. Jag suger åt mig hela känslan för att bevara den till mörkare dagar. Just nu är jag så där oslagbar igen....trots att mitt Italien åkte ur fotbolls VM....:)

I morgon väntar midsommarafton med det vanliga, sill och nubbe, dans runt stången, grillat och förhoppningsvis denna sol och värme.
Ser nu mina flickor vandra ute längst hagarna.....letandes blommor. Vilken kväll, vilken lycka... Jag bär just nu inga bekymmer, de är väl begravda idag. Idag lyckas du inte nå mig....idag har jag skydd. Min och barnens lycka och ro är skydd nog.
Det är en härlig känsla, som många säkerligen tar för givet. Att vara trygg där man är, inte behöva tänka och oroa sig för varje val som dyker upp. Det är en stress som gör kroppen matt och nu kan jag andas ut....

Jag önskar er en underbar midsommar i morgon.
Jag önskar även att ni kan se hur värdefulla just ni är!
Vi på Novahuset tar inte semester utan finns på msn och mailjour som vanligt.
Tack hoppet, tack dagen för idag....

Kram Paulina

2 kommentarer:

Erica sa...

Hoppas du får en fin midsommar!

Anna sa...

Tack<3

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se