måndag 14 juni 2010

Var tredje 15 åriga tjej....

Den 12 juni skrev SvD om att flickor möter risker på nätet, läs mer här. Var tredje 15 årig tjej har blivit utsatt för sexuella kontakter och inviter på nätet det senaste året. Det är brottsförebyggande rådet som står bakom undersökningen. De tjejer (o killar) som utsätts för detta kan sätta spår för livet, även bilder som är utlagda frivilligt. Caroline Engwall skrev så bra: osynlig smuts som biter sig fast.
Detta sår, denna kränkning kan sitta kvar livet ut. Det tär på själen.....
Några röster i mörkret ang detta kan ni läsa här. De har blivit addade av "äckel" som de säger, dessa röster måste bli hörda, bli lyssnade på och hjälpta. Inte några vi bara läser om och glömmer bort....
Men samtidigt är nätet ett bra ställe för mycket så skyller inte bara på nätet. Äcklena finns ju utanför irl med....

I mitt fall hittade ju mitt ex likasinnade genom nätet, så det gjorde det nog helt klart lättare. Det gick fortare därigenom om inte annat.
Läste intressant fakta i dag i tidningen "Våga se" som hopp ger ut. Där skrev och tyckte Eva Lundgren till om koppleri, förnedringssex, sadistiskt våld och gangbang. Det var mycket om att dessa män som utför detta får en sexuell kick av att förnedra tjejer. Att de i gangbang eggar varandra. Ryser! Och minns....
Förstår inte hur man kan tända på denna dominans, underkastelse, lydnad och förnedring. Speciellt inte påtvingat.... Att vara flera om detta är helt sjukt.....kunde inte något sett, gjort något?! nej istället gick de igång på det, brydde sig inte om tecknen utan bestämde sig för att blunda och ta tillfälle i akt....fy!

Nu tänker jag njuta av läckra hunkar i Italiens fotollslag, vm på tv:) Koppla bort äcklena därute....

Kram P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har mailat er i novahuset om lite av min historia och hon som svarade var väldigt snäll, men känns ändå som att jag kört fast i hur jag ska gå vidare med mitt liv. Därför jag svarar så sällan. Läser din blogg ibland och känner igen mig alltför mycket tyvärr.

Har själv alltid tyckt om hårt sex och experimenterande med sk förnedringslekar, men det har ju inte alls med de påtvingade sakerna att göra. Folk har sagt till mig att eftersom jag gillat hårt sex i andra sammanhang så kan ingen straffas för att jag blivit tvingad och våldtagen och slagen och hållits fången. De trodde att jag ville det, sägs det. Det tror jag inte. Inte när de bröt mot alla överenskommelser och skrattade åt mina nej och inte ville låta mig komma hem. Slog mig och rånade mig. Aldrig att någon trodde att jag ville det.

Nu får jag skämmas och de är fria och lyckliga med sina familjer. Jag vågar knappt gå utanför dörren, kan inte arbeta av alla skador fysiska och psykiska. Förstår inte varför det är jag som ska straffas när det är de som begått brottet.

Förlåt mitt klagande men ditt inlägg berörde mig, att den som gillar frivilligt sex tydligen ska gilla allt, det började jag tänka på. Även när man blir tvingad och slagen blodig.

/S

Anonym sa...

men var i jisse namn finns hennes föräldrar???

Paulina sa...

S, ingen har rätt att göra något mot en annan som man inte vill oavsett vad man gjort eller gillat tidigare. Många tankar till dig, du vet var ja finns när du vill o orkar....har lite råd o kontakter till dig! Kram

Anonym, vems föräldrar?

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se