måndag 5 juli 2010

Beslut

Många gånger har jag svårt att fatta beslut, jag tvekar, känner mig osäker på mig själv och min kapaciet. Rädd att misslyckas.... Jag vet att mina höga mål gör att det nästan alltid blir att jag misslyckas....höga krav.
Men ändå är jag glad o nöjd med mig själv, dit jag kommit och det jag gör.
Nu har jag fått ett erbjudande, vara med i en för mig stor sak. Ett nytt projekt som rör detta och jag darrar lite men är samtidifgt förväntansfull och glad.
Jag släpper oron och bara kör, det får bära eller brista. Man måste våga för at vinna:) Jag vinner oavsett på något sätt tror jag.
Att vakla är många gånger jobbigt o stressande....hoppas lite frid kommer över mig varje gång jag ÄNTLIGEN tar ett beslut som nu.

Har flera dagar njutit av sol, bad och mina älskade döttrar...vad vore livet utan er. Vi har haft det så mysigt, fina dagar, fina "samtal", många kramar o mys. Detta värdesätter jag högst! Njuter för fullo och lever i detta nuet. Att livet kunde bli så undebart:)

Citat
Frågan är inte vad som är meningen med livet utan vad som är livets mening för dig....

Var snäll mot vänner på vägen upp för du kommer möta dem på vägen ner

Kram Paulina

7 kommentarer:

Jazzy sa...

Tack för kommentaren i min blogg!

Jag känner igen den där beslutsångesten, hur jobbigt det är att aldrig veta hur man ska göra.

Jag har inte hunnit läsa så mycket i din blogg, men ska göra det någon dag snart, tror att jag kan lära mig lite av det! ;)

Paulina sa...

Du är så välkommen tillbaka, ta hand om dig
Kram

Jenny sa...

Hej tjejen och tack för ditt avtryck i mitt kommentarsfält, ska lägga till dig i mina favoriter. kram

Cattis sa...

Tack för kommentaren på min blogg. Jag har inte läst så mycket i din, men vilken resa du gjort. Vad härligt att du kan glädjas idag åt det du har - framför allt dina barn. Har själv två underbara döttrar som är mitt allt.

kramkram

Anna sa...

Underbart att slippa känna sig ensamen med dessa val och alla dessa krav man ställer på sig själv. Har läst allt jag missat under min sjukaste tid och som vanligt många fina, underbara ord om hur verkligheten faktiskt är.

Kram

Sonja Kidron sa...

Hej Paulina!
Vad roligt att du hittat till min blogg och TACK för dina ord!

Det får helt enkelt bära eller brista skriver du, helt sant. Har man inte testat, kan man heller inte veta hur det hade gått om man faktiskt hade gett det ett ärligt försök! Och att misslyckas? Vad är ett misslyckande? Egentligen inget mer än en erfarenhet rikare, en väg som kanske inte gav det resultat eller det mål som var tänkt, men däremot en hel del andra lärdomar som inte hade kommit till oss om vi hade valt en annan väg!

Ha en riktigt fin dag och ta hand om dig!
kram

Paulina sa...

Tack fina ni, tillsammans är vi så mycket starkare.
Många tankar o styrkekramar till er alla och önskar er en fin sommar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se