tisdag 13 juli 2010

Svt:s morgonsoffa

Så satt man på tåget igen, tillbaka till semester, familj o Öland. I morse var jag med i SVT morgonsoffa tillsammans med Beatrice Ask, vi diskuterade unga som säljer sex och jag berättade min historia. Jag var trött, nervös och fick hålla inne hostan hela tiden....men men det är det värt.

Minnen väcks, då det kändes för tungt, för mörkt och jag inte hittade någon utväg, inget slut på allt.
Det kändes då meningslöst, hopplöst....jag var tom.
Men jag kämpade....jag stred och jag vann. Idag är jag lycklig för det, det är det värt!
Jag ser tillbaka på tiden då jag ständigt var rädd, orolig....när hoten var över mig, i mig. När jag skämdes, våndades och kände skuld. Jag kände mig smutsig, som om någon doppat mig i en lerhög och jag inte kunde tvätta mig ren. Jag var nedtryckt, förnedrad, ensam med mina tankar och känslor.
Förstår nu hur viktigt stödet är, att ite bara få höra sina egna fördömande i huvudet, att få ventilera och få höra "sanningen". Om jag visste vad jag utsates för, hur "vanligt" det är, vart jag skulle vända mig, vad jag hade rätt till....
Det vill jag idag ge alla er, mina kontakter.

Det är mycket man önskar säga på de tio minuterna i tv, mycket som behövs göras och sägas. Återkommer mer om allt jag ville ha sagt:)
Kolla här o här för mer info o reportaget rapport gjort här. Mitt från i morse kommer så fort det finns ute.

Nu ska jag läsa en bok, planera den kommande dagen och njuta av vädret. Snart simmar jag i Ölands vattnet med mina barn, äter god picknick och njuter av nuet och att jag idag är där jag är.
Återkommer med mina planer, krav:) och önskningar kring sexuella övergrepp och unga som säljer sex .

Kom ihåg att ni alla är unika och värdefulla. Inget är någonsin erat fel....
Novahuset kör som vanligt msn jour ikväl kl 19-21, dit är alla välkomna om ni behöver någon att prata med.

Kram Paulina

8 kommentarer:

Caroline Engvall sa...

Duktiga, duktiga du. Du gör en så stor insats. All heder åt dig!

lillasyster tyst sa...

Vad stark du är. Beundransvärt att du delar med dig av det som du varit med om. Jag tror det kan hjälpa många som varit i samma situation. Ha en helt underbar semester och njut. Det är du värd.

Många kramar

marie sa...

hej
jag har tryckt in dig för längesen som min favorit kan du inte ha min blogg så har jag digkramiz marie ch

smultrans sa...

Blir så glad över att du orkar göra det som jag också så gärna vill göra. Flera behöver komma ut och berätta så folk förstår hur vanligt det är.

Du är så enormt duktig!

Kramar

att flyga utan vingar sa...

För mig som blivit utsatt för en våldtäkt har ditt stöd varit ovärderligt!!
Just det att du poängterat här och hos mig så många gånger att det aldrig är jag som utsatt som bär skulden satte sig och tillslut kunde jag tro på det..
Tack tack tack du har varit ett enormt stöd!!
Du är fantastisk!!
Många kramar

att flyga utan vingar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Paulina sa...

Tack fina ni. Kan jag bara hjälpa en enda är det värt det, kämpar vidare.
Tack för ert stöd.

Kram på er underbara

Elin sa...

Jag beundrar dig verkligen som vågar och orkar berätta din historia, det är så värdefullt! Vi måste våga prata och uppmärksamma samhällets problem för att övervinna dem. Tack för att du kämpar!

Stor kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se