söndag 11 juli 2010

Vad trodde hon skulle hända då?


Sitter nu ute i ett underbart väder, sol och tryckande värme... Tankarna far i huvudet och jag känner mig levande. Älskar sommaren, friheten och ron som då infinner sig.

I morgon bitti skulle jag varit med på SVT i morgonsoffan. Prata om varför unga säljer sex. Men blev inställt för ett annat progrm om detta skulle sändas idag men gör ej de. SKIT! Viktigt......plus at ja e ensam kvar n när familjen åkt. Kanske blir i veckan ist.

Att få skylla sig själv får många höra eller vad trodde hon då.....som gjorde si och så. Sådana fraser verkar många ha lätt att kasta ur sig, som några tjejer jag haft kontakt med sagt. Men jag följde ju med honom hem eller jag drack ju så mycket. Också när det gäller att sälja sex, det var ju faktiskt jag som tog kontakten så får väl skylla mig själv.
Kom ihåg att hur det än började och blev är inget någonsin erat fel....det finns mycket bakomliggande. Ingen har rätt att göra något mot er som ni inte vill.

Madrass har många fått höra någon gång, av de man mött, sin "käraste", och kanske även sk vänner. Jag hatar dessa ord, jag ogillar allt skitsnack, fördömande och falskhet. Har själv utsatts för det. Det sårar långt in på själen och sitter kvar länge....
Har man som madrass, hora....eller vilka ord man kan använda inga rättigheter? Bara för man varit med många eller man tros ha varit med många. (kommer ihåg att det ibland räckte med att man satt i någons knä eller pratade med någon så hade man gjort allt....vissa gillade att sprida rykten)
Jag tycker det är hemskt o tänka och prata så och alla har enligt mig rätt att göra vad man vill med vem man vill, så länge ingen utnyttjas eller mår dåligt för det. Man har även rätt o tycka om vad man vill. Det gäller det mesta tycker jag, vare sig man är hetero, bi, homo, mörkhyad, vit, punkare, gillar och va singel och ha sex med olika eller kanske gillar hårt och "annorlunda" sex.
Det finns många som gillar och är på ett visst sätt, sen när det väl händer något dömmer vi ut denna och säger......vad trodde du då eller du får väl skylla dig själv eller blir de "bara" offer för skitsnack.
Vi alla gillar olika saker, olika människor och borde få göra det utan hela befolkningns nedvärderande.

Glöm aldrig. Att det inte är ditt fel, vad man än gillar, hur du än är eller varit....ingen har rätt att göra något mot dig som du ej vill.

Många av andras åsikter o attityder blev jag "offer" för i rättegången och man frågade vad för sex jag gillade, hur många jag legat med och hur jag var klädd.....o den städniga frågan varför gick du inte bara.....
Ja ni det får jag förklara en annan dag för er som ännu inte förstår det.

Nu förbereder jag mig för vm final ikväll. Ska njuta av de varma men behövliga vindarna som kommer till mig ibland med, så jag inte försvinner helt i hettan och solen. Ett svalkande dopp är ett måste idag:)

Kram P

1 kommentar:

Anna sa...

Du har så rätt i dina kloka ord, man har rätt att tycka om det man själv vill så länge ingen annan kommer till skada eller att man skadas själv.

Låter härligt med ett dopp.

Kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se