måndag 12 juli 2010

Små ögonblick....



If a coul reach up and hold a star for every time u made me smile, i would have the whole night sky in the palm of my hands......

Ibland kan allt som hänt kännas overkligt, är det mig det hänt? Är detta verklighet? Det försvinner även helt ibland.....det kan då kännas som något fattas en, är det inget jag borde vara orolig för, få ångest över, eller minnas?
Dessa små stunder betyder mycket, de kan infinna sig varsom och närsom. Just idag försvann jag från minnen och just "den" verkligheten och levde bara i nuet. Mina döttrar drog mig till detta nu, vi lekte, vi badade, vi mös....vi gav varandra kärlek. Små ögonkast, små ord och små kramar, de betyder ofta så mycket. Och för varje gång växer jag mig starkare....växer mig fri....växer in i nuet. Bara blicken av dem får mig le, får mig vilja så mycket, får mig o kämpa...

Tack älskade döttrar för att ni finns, er kärlek håller mig ovanför ytan. De lär mig se vad som verkligen är viktigt i livet och att det aldrig är för sent....det finns mycket kvar att leva för. Man får inte ge upp, det är vi alla för värdefulla för.
Även om mörkret kan omfamna och överskölja en ibland....
Då är det viktigt att tänka på dessaa fina ljusa dagarna, för de kommer igen....vilket åskvädr vi än gått igenom.

Kram P

4 kommentarer:

K sa...

:) härligt!

Elin sa...

Hejsan!

Tack för din kommentar, du som själv bloggar vet säkert hur det värmer när någon gjort ett litet avtryck.

Det verkar inte som du minns det, men du har faktiskt kikat in på min blogg en gång innan:) Och jag brukar läsa här ibland, du skriver så fint och kan verkligen sätta ord på känslorna.

Det du skriver här är så sant! Man ska verkligen ta vara på alla sådana små ögonblick, det är de som gör livet värt att leva. Sen gäller det att minnas dessa stunder då livet är tungt.

Stor kram

Anonym sa...

Är det den stressade o rädda tjejen jag träffa på tåget för länge sedan till Linköping. Kram o lycka till

Paulina sa...

Tack:)O många kramar till er.

Kan mycket väl varit den stressade tjejen:)Länge sen, hur länge?
Ta hand om er

Kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se