tisdag 16 mars 2010

Det kan hända oss alla....

Dagen har varit full av intervjuer och i morgon fortsätter det. På torsdag blir det seminarium och tv, mycket nu...
Försöker förbereda mig samtidigt som jag och barnen är lite krassliga.
Lite stressande men är förväntansfull. Det är så bra att detta problem lyfts, hoppas på förändring nu så fler får hjälp. Får det de har rätt till, var de än bor.
Vet hur jobbigt det är, vilket maktlöshetskänsla man känner när man inte orkar kämpa för sig själv, sin rätt. Jag kommer lyfta allas röst och kämpa, för nu har min ork kommit tillbaka och jag vänder det hemska till något bra.
Alla behöver absolut inte synas i media men tycker det är bra att det finns de som vill. För att stå upp för er där ute och visa på att vi är vanliga, normala människor. Att det kan hända oss alla.

Läste idag om en pedofil som tog kontakt efter en blocketannons. Familjen skulle sälja ett djur på blocket och den åttaåringa dottern var då med på bild. Då började pedofilen ringa....helt sjukt. Men skrev ju häromdagen om att "hänga" ut barn och hur farligt det kan vara. Man kan inte vara försiktig nog. Att det ska behöva vara så? Läs mer Här

Det tog tid men idag kan jag säga till mig själv att jag är viktig, stark, älskar mig själv och att jag är stolt över vad jag tagit mig ur.
Jag duger som jag är, trots prestationer. Jag har dagar där jag är nere och dagar då spegeln inte alls visar den jag vill-men dessa dagar har de flesta, eller?
Det är skönt att känna så....att man kommit till att acceptera sig själv och det som hänt. Att felet ligger hos honom. Jag vet att det finns ljus i den mörka tunneln, det går att komma ur. Ni kan också ta er dit, en jobbig väg......men med stöd kommer det bli bättre. Det finns inget att förlora....
Ni och era liv är värdefulla!

By the way....vill du gå i grupp på Novahuset och träffa andra i liknande situation? Eller vill du hjälpa till som volontär? Kontakta oss via vår hemsida www.novahuset.com.

Ta hand om er och era nära

Kram på er
Paulina

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se