lördag 13 mars 2010

Blandad kompott

Efter det sista inlägget dog datorn....därav avbrottet i mitt skrivande. Den krascha. Min vän skickade ett meddelande med virus, tack vännen:) Men men hoppas min kära kusin kan rädda den. Hann iaf spara de viktiga bilderna och dokumenten jag hade.....TUR!

Nu blir det pappas dator tills den andra är lagad.

Helt slut idag, har blivit en helt sjuk moffardag. Först shoppa tavla, burger king, bio med hela familjen (popcorn och dricka som sig bör), fika, sen nu film och lördagsgodis innan melodifestivalen. Kroppen kommer protestera snart.....spricker väl. En tur på gymmet vore verkligen nåt nu, känner mig rätt seg dock.

Men dagen var mysig, min fina familj. Härligt att kunna gå på bio med båda mina två stora tjejer:)

Helgen blir att planera nästa veckas seminarium i riksdagen, där jag ska va med i panelen. Börjar dagen på nyhetsmorgon i tv 4. Jorå...blir nog bra. Viktiga frågor och blir mer och mer säker i mitt jobb. Vi behövs och fler därtill, det visas i rapporter och i statistik men inget görs. Jag ska försöka bli lite tuffare och hårdare, det behövs annars blir man överkörd.

Hoppas det jag vill ha sagt kommer fram och att de förstår att det görs inte nog, inte på långa vägar.
Nu har vi även ett projekt på gång, med Ryssland. Det handlar om övergrepp och låter spännande. Men det är stort och hoppas vi kan få in fler att samverka med. Vore högst intressant så vi får se hur det blir, fått svar på lite frågor vi sände dem iaf.

Nu melodifestival, hörs i morgon. Ta hand om er och era nära.

Kram P

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se