onsdag 10 mars 2010

Hänga ut barn?

Hoppas inlägget går bra...datorn hänger sig. Full med virus, så måste fixa den. Datorer ska bara funka, visst?

Efter gårdagens inlägg kom jag och tänka på bilder och nätet. Det händer mycket på nätet, många övergrepp och kontakter tas där (både bra och dåliga). Pedofiler kan få kontakt med varandra och barn, se bilder och filmer.
Nu för tiden hänger ofta föräldrar ut sina barn, i media, på tv och internet. Kattis Ahlström diskuterade det för ett tag sedan i debatt, hon var stark emot att barn utsattes för detta. I tv program som ensamma mamma söker, i tidnigar, i program där familjer har problem mm. Hon hänvisade till barnkonventionen.
Hon ansåg att barnen inte valt detta.
Jag är kluven, blandade känslor. Många gånger kan jag hålla med

Jag anser att vi alla får göra det vi känner är bäst men vi borde vara försiktiga och tänka efter innan. Våra barn växer också upp och borde kanske då få välja? Det ska inte bara vara bäst för oss utan för barnen.
Jag skulle gärna visa er bilder på mina flickor, massor av dem. Jag vill visa dem för världen, så stolt är jag. Jag gör inte det, dels för vi har skyddad id och vill ej att alla ska veta hur de ser ut nu men även tänker jag på, vill de va med här? Har jag rätt att välja åt dem? Behöver jag hänga ut dem?

Tyvärr ser jag sånt dagligen i "jobbet", lite jobbskadad antar jag. Men det räcker med en badbild eller en vanlig bild för att pedofiler gillar kortet, tittar på det eller sparar det (finns alltid sätt att göra det även om man tror bilden är skyddad av nedladdning). Vill ej ta risken att någon tillfredställer sig till mitt barn.

Jag vet att våra barn ses varje dag och något kan hända i verkliga livet, men varför öka risken? Till och med poliser som jobbar med detta tar nu bort sina bilder på deras barn som de haft på nätet. För de vet hur verkligheten ser ut och hur vanligt detta är...tyvärr.

Alla får göra som de vill men jag tänker inte visa mina barn här, hur mycket jag än vill. Jag är en stolt mamma ändå.

Pust, tog mig igenom detta inlägg med 5 avbrott....j....dator.
Men solen skiner så bara kolla ut och få energi. Sen är barnen hemma dag med, studiedag, de ger mig alltid positiv kraft och kärlek. De får mig att ta mig igenom varje dag, mörk som ljus. Nu blir det lek, sen kommer Teds mormor och övernattar:)

Kram på er

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se