tisdag 3 november 2009

Vänskap och stöd

Det som gör mig stark nu är stödet runt mig, jag får mess, mail eller kommentarer från mina vänner som betyder så mycket.

Jag får mess från vänner där de är stolta över att vara min vän, det är en kick i rumpan....en kick som får mig att kämpa vidare och känna att jag aldrig är ensam.
Tack mina fina vänner!
Det får mig även att orka i denna djungel av kämpande. Det händer nästan dagligen att jag får något positivt besked sen även något mindra positivt. Men har fått någon kamp inom mg som aldrig ger upp. Finns för många där ute som behöver oss, inte bara Novahuset och mig utan att ämnet tas upp och saker ändras för de drabbade.

Min kusin skickade detta till mig igår, hoppas det är ok om jag publicerar det:) Betydde så mycket, tack kusen!

"Du är så jäkla envis. Jag har jobbat mycket gratis i livet, men alltid haft en inkomst vid sidan av som jag kan luta mig tillbaka på om jag skulle bli less, men du sliter på månad efter månad för något som du brinner för utan att egentligen tänka på hur du själv egentligen har det. Du gör så stora uppoffringar och satsningar i ditt liv så jag blir alldeles matt. Jag menar det på ett positivt sätt.
Tänk på hur mycket av ditt eget liv du offrar nu för att andra ska må bättre. Det är grymt starkt och hedervärt"

Livets stormar ger starkare rötter.
Så sant så sant.....

Kram på er

2 kommentarer:

Tezz sa...

hittade hit genom ett forum på länkar på "överlevare" är själv överlevare från hemska saker. Vill bara säga att jag läste ditt inlägg och blir lite glad för du ger mig lite hopp, när allt e nattsvart.. at det finns andra där ute i världen som kämpar, då Kankse ajg också vågar kämpa några minuter till...förhoppningsvis blir minuter tilltimmar, timmar till dagar...

Skönt du verlar ha många runt dig som stöttar dig!

Tack för lite hopp denna natten.

MVH
Smultronet

Paulina sa...

Tack för värmande ord.
Jag beklagar det som hänt dig, det känns alltid i hjärtat när man hör om andras historier/levnadsöden.

Känns bra att jag kunde sprida lite hopp.
Jag är säker på att du kommer hitta den lyckliga vägen i livet trots de motgångar man "normalt" stöter på.
Ge inte upp, du är aldrig ensam och DU är värdefull!

Skickar många styrkekramar till dig

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se