lördag 14 november 2009

Svininfluensan har hittat mina barn...

Igår var det fredag den 13e och influensan tog greppet om mina barn. Själv ser jag på, maktlös....
Man har hört så mycket att jag blir så rädd...går omkring med oro,tryck över bröstet och ständig koll på de "små".
Ella har varit förkyld hela veckan men nu hostar hon också och börjar bli varm.
Alma ligger med 40,3 graders feber. Har haft över 39 grader nu sen igår morse....försvinn!!!
Hon är förkyld och tårarna rinner, magont och ont i huvuet.
Hon kämpar på men ser hur varmt och jobbigt det är. Jag ligger med henne i famnen, emellanåt somnar hon. Tittar på klockan, kollar temopen, ger medicin, ringer 1177........ Vänta lite, ring om det blir värre. Invänta! Invänta vaddå?

Vi hann aldrig få våra sprutor, barnen skulle få de i skola och på vc nästa vecka, jag me...lite orolig. Jag är riskrupp men inte fått något än,mina lungor...
Nu känns det nsom det är för sent....den fins i huset, nu har jag den väl med. Hoppas min kropp kämpar på. Som vanligt....
Hoppas mina barns kroppar står emot, jag är rädd. Jag älskar er så, hemskt att se dem såhär. Jag kanske överdriver men med alla skräckhistoier och med människor runt mig som drabbats av det värsta är jag rädd, livrädd för det värsta som kan hända..... Som jag inte haft "dödsångest" förut, nu kommer den upp till ytan.
Vi får se om vi sover hemma eller får åka in inatt, vi får se när jag skriver igen. Nu vaknar barnen igen, nya rutiner...nya sasker att utföra. Mycket kärlek att ge.....

Sköt om er

Kram

2 kommentarer:

Smultronet sa...

Usch!
Förstår det är extra tungt just nu!
Tänker på er och hoppas dina små barn blilr bättre snabbt och att du slipper influensan.

Ta hand om er på bästa sätt!

Kramar och styrka
Smultronet/felicia

Anonym sa...

Tänker på dig och dina flickor. Fy så hemskt att behöva vara så orolig för dem. Äckliga influensa! Hoppas hoppas att ni alla mår bra nu.
Kramar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se