tisdag 10 november 2009

Tankar och nyheter

Gjorde en intervju igår, gick bra. Man kommer alltid på mer att säga efteråt dock. Man tänker alltid på vissa frågor efteråt, som framtiden och hur allt kunde hända.
Kan bli frustrerad, man vill ibland kunna "förklara" sig bättre. Men det är inte min sak att förklara, då det är han som gjort fel. Samt att det är en svår sak att förklara för någon som inte varit där.
När man pratar med människor annars som inte förstår kan man bli frustrerad av att inte kunna förklara ändå. Det händer bara, man hinner inte inse när, men sakta bit för bit är man närmare greppet. Han tar över, man själv går in i en icke levande värld.... Han bestämmer allt, man vet knappt vem man är längre och man känner då, vad har hänt? När hände det?

De är inte alltid några "dumhuvuden" (förstå mig rätt), de gör detta för de kan, de vet hur. Slippa undan? Kanske, beror på omständigheterna...men inget man kan förhindra helt.
Synd att de inte lägger sin "kunskap" på något bra, är säker på att de kan lyckas. Man säger ju att många chefer är psykopater, kan jag verkligen tro. Där finns några, har träffat några. De som har familj och en fin sida utåt....sen döljer de något.
Blir illamånde av det, detta dubbelspel, sviket och empatilösheten.

Jag önskar man kunde ändra sig (vissa fall kan nog göra det). Men hur ska man få någon att ändra sig som inte inser att det han/hon gjort var fel? Hur kan någon ändras som skyller på andra? Det skrämmer mig, dessa människor kommer ut igen, utan någon insikt, utan ånger och utebliven hjälp.

Lite nyheter jag läst, som är värda att ta upp

*I november lanserade klädkedjan Lindex kollektionen "Affordable luxury” av designern Ewa Larsson.
Kollektionen ska vara sensuell, elegant och kvinnlig.
Lindex har valt att enbart göra kollektionen i S och M. Är inte "stora" kvinnor sensuella, eleganta och kvinnliga?
Jag känner många tjejer/kvinnor som är vackra precis som de är, stl 34 eller 44. Jag vet att många av dem berörs, de anser att detta för deras självförtroende ännu djupare i botten. De har kämpat mot ätstörningar, de har gått upp av medicin. I min ögon är de fina och jag tycker det är synd att deras självkänsla ska brytas ner ytterligare.
Ni är bättre än så, och vackra som ni är.....

*Läste vidare på aftonbladet att undersökningar visar att "tjocka" väljs bort när man söker jobb. Man ska vara smal dels för att få ha en snygg kollektion men även för att få ett jobb?!?!

* Toppolitiker avgår efter sexskandal, försökte köpa sex från minderårig... (så klart förstod han ju inte hur ung hon var....)

* Har ni hört om den våldtäktsman som sprider skräck i Göteborg som knackar dörr och frågar om en snabbis?! (sjuka människor det finns)

* Läste igår om en bebis som kan ha "mördats" av en katt. Bebisen sov ute i vagnen, när föräldrarna skulle titta till den efter en timme låg en katt över den och har antagligen kvävt bebisen. (blir så ledsen och berörd, så onödigt)

Jag anmälde just nu mannen till en tävling, hoppas han vinner. Han är värd de, allt han gör gör han för familjen just nu.
Dags och hämta gullisarna.

Kram på er alla fina

2 kommentarer:

Smultronet sa...

vad e det för tävling du anmält honom till? =)
Jag hörde också om det där med katten, så hemskt.
Man kan alltid vara efterklok men so du sa så e det faktiskt inte ditt ansvar att förklara allt. Det är inte du som valt att vara med om detta och det är så hemskt att mäniskor kan vara så elaka.

Hoppas du inte tycker jag trackar dig här på din blogg.
=)

Tack för komentaren på min blogg!

Varma hälsningar
Smultronet

Paulina sa...

Du får tracka mig hur mycket du vill:)Ser det inte så...bara roligt att få respons.

Jag har anmält honom till en tävling där han kan få följa med på en resa.

Ta hand om dig

Kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se