torsdag 12 november 2009

Motvind....

Vill tacka fina Caroline som ännu en gång har skrivit om mig på sin "bok sida" (14 år till salu), läs här .
Är glad att hennes (deras) bok säljer så bra, det är en viktig bok att läsa. Så har du inte gjort det, gör det!!!

Jag tycker det är bra att det skrivs mycket om prostitution, våldtäkt och andra övergrepp. Man kan ju läsa om det nästan varje dag någonstans. Det är bra, för att få fram problemet, lyfta det viktiga och fler kan göra något.
Jag tycker också det är bra att författare, forskare och behandlare lyfter fram de "drabbade" och deras historier istället för att bara prata om dem. Det blir mer verkligt när de pratar om och med "riktiga" människor och låter deras röster höras. Det är ju trots allt de som vet hur det är, hur det känns och vad som kan göras bättre.
Tyvärr stannar det många gånger vid att folk skriver och blir så ledsen på det. Borde vara någon som tar vid deras bra jobb, borde var meningen att nästa expertis ska göra något?! Jag vet att många med mig stångar sig fram, men det krävs fler och fler av de som bestämmer som tycker detta är värt att satsa på, att förändra och hjälpa.

Tack till er som tar upp det och ni som kämpar för dessa människor, kom igen till er som kan och borde göra mer! Det är människors liv vi pratar om, det är viktigt....
Kan bli så arg, när de behöver hjälp får de ingen och sen när de blir sjukskrivna (om det händer)pga att de inte fått hjälp får de inte sjukskrivning eller pengar från försäkringskassan heller. Känner till MÅNGA sådana fall. Fy....blir så arg, ledsen och bestört!

Lite arg ikväll, märks det?!:)
Just nu känns det som man kämpar på i motvind, allt är en ond cirkel. För att få det ena krävs det andra och för att få det andra krävs den ena....hängde ni med:)

Nu ska jag koppla bort tankar, minnen, jobbet och bara vara ikväll. Lite gottis och tv:)

Ni där ute, jag ger aldrig upp. Jag har sagt det förut och säger det igen.
"Ingen kan göra allt men alla kan göra något"
Detta något kanske kan leda till allt?!
Hoppet har aldrig övergett mig tidigare inte nu heller hoppas jag.

Ta hand om er alla fina därute, ni är viktiga och värdefulla.
Ni är alla värda det bästa och jag hoppas ni alla kommer få det trots att vissa av er bär med er mörka stunder och minnen så finns glädjen, lyckan och ljuset....den väntar på er!

Kram Paulina

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se