måndag 16 november 2009

Vakande mor

Sover inte särskilt mycket, vaknar och tittar till dem två elementen brevid mig (40,3 grader på vardera sida av mig i sängen). Lyssnar på deras andning, känner på dem, tvingar i dem dricka och försöker slappna av.....omöjligt. Tankarna far, oron biter i mig. Jag får ont över bröstet, lungorna, måtte de hålla.....Så typiskt att vi inte hann få vaccin, så typiskt mig:) Mina lungor är inte starka, nåt fel och ingen vet vad det är....såklart. Jobbigt och andas nu.
Men min kropp har klarat mycket, ska väl klara även detta "Svin":)

Vilka tankar man får när barnen ligger utslagna, yrar av febern och man bara kan se på. Oron kan gnaga sönder en....

Har sån huvudvärk så måste gå.....kolla till barnen, ge dem dricka och bara titta på deras söta små sjuka ansikten.

Önskar jag hade någon här.....lite hjälp. Känner mig ensam, vilket jag inte behöver. Har många nära....Men hänt mycket de senaste dagarna, tänker på en del, undrar en del, ledsen för en del....ensam i tankarna. Psykolog åt mig själv igen, som de år jag förträngde. (tankarna ha inget med HAN och göra denna gång).

Vi hörs när vi är bättre, håll tummana för att vi slipper sjukan

Kram P

3 kommentarer:

Carolina sa...

Hej Gummz!
Fy vad jobbigt det låter, stackars småtjejer.. Tänker på er och skickar styrkekramar till dig. Jag såg ditt inlägg häromdagen om att ni var sjuka, det var därför jag inte bjöd in er till oss i Söndags ;)
Vi får ta det vid ett senare tillfälle. Må bäst och ta hand om er. Kram kram!

Smultronet sa...

Tänker på er och hoppas så ni ska a på bättringsvägen snart!
Dumma dumma sjukdom!
Blåser bort den med all kraft jag kan.

KOm ihåg att om det blir för jobbigt så sök hjälp. Speciellt om du själv börjar må dåligt också.

Önskar så du kunde få lite ro och sippa oron för en stund så du fick all energi till att ta hand om dig själv och dina små.

Tankarna far till dig mycket!

MASSA STYRKEKRAMAR TILL ER ALLA

/smultronet

Anna sa...

Åh, jag tycker så synd om er...
Jag håller verkligen min tumme för att ni snart ska bli bättre.
Krya på er!

// Anna

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se