tisdag 15 september 2009

Tycker lite synd om mig idag....och barnen

Så förbannat ont det gör, kan knappt röra mig utan att huvudet sprängs i bitar. Och den där halsen, aj. Lever på glass idag, gott för halsen. Febern och värken gör mig sängliggandes med ett tablettberoende. Klarar inte en stund utan värktabletter. Borde ge sig snart....
Nu märker jag att jag klagat i onödan när jag har "trott" jag varit sjuk. Har ju så klart varit det men så här. Huvudet kan inte ens tas upp från kudden. Fick panik för en stund och tvinga mig framför datorn, bra? Antagligen inte men rastlös.

A går i skolan men lilla E har ingen dagisplats än. Känner mig som världens sämsta mamma idag, har blivit film och lek för sig själv idag istället för lek ute med mamma i det fina vädret. Försöker kalla in mormor (mamma) för middagslagning. Barnen behöver födas....
Själv dricker jag färskpressad apelsinjuice och äter glass (och alvedon då).

Samtidigt ligger jag och är frustrerad över att de som verkligen kan göra något inget gör. Vi behöver fler mottagningar som Novahuset i Sverige, som samverkar med de kvinno och tjejjourer vi har. igår fick jag reda på att alla 25 miljoner från brottsofferfonden gick till forskning, typ. Visst, det är jätte bra med forskning för att kunna möta dessa människor men vad görs nu och här för dem? Vart vänder de sig? Det behövs fler. Just nu önskar jag att alla tidningar, media i alla olika format,alla bloggare som tycker det är en viktig fråga tog upp detta. Något måste göras. Det är en sådan viktig fråga och politiker och kommun måste se detta istället för att skyffla problemet under mattan. Ingen vågar ta i dessa frågor. Blir arg!

Men lovar att kämpa vidare, för många där ute får inte rätt hjälp och vi behövs. Ska jag så jobba ideelt hela livet så får jag väl det, men min kraft sinar så klart också. Jobbigt att bara få sparkar i magen när man nästintill redan ligger. Ännu viktigare att just DU förmedlar din tro och din åsikt och bli medlemmar. Då kan vi visa på ett intresse och du får gärna ta upp problemet där du syns....
Bli medlemmar på http://www.novahuset.com/
Tack för att du klarat av mitt dagliga gnäll....

Nu ska jag läsa saga för lilla E, hoppas inte hon blir sjuk nu.

Kram

2 kommentarer:

Andreas sa...

De 25 miljonerna du nämner var särskilt utlysta till forskning. Ser man till de pengar som delades ut i juni så går allt till verksamheter liknande Novahuset, så då kommer det nog gå bättre :)
Håll ut!

Paulina sa...

Vi sökte dem med, fanns en särskilt utlysning för verksamheter med:)Samt denna för forskning. E lite luddig i huvudet nu när jag är sjuk så skyller på det i mina ordfraser....hehe
Vi kämpar dock vidare och skickar in fler om och om igen.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se